Gunder1 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Skrudde sammen mitt MSI pe max2 med en 533 2.4p4 har 512 400ram 2,5 (den takler kun standard timings ser det ut til). spørsmålet: hvordan klokkerjeg, jeg er interesert i å få utnyttet 400 på rammen ikke bare 333. har søkt masse på forumet(sikkert på feil navn/utrykk) , ser ut som det er så enkelt at alle bare snakker om sluttresultatet eks "min 2.4 er dønn stabil på 2,7" Kan noen hjelpe meg, det med låst asp/pci de tallene sa meg ikke så veeldig mye, noen der ute med samme kort som kan si hvilke innstillinger de bruker? :sad: Gunder Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 En ting til, følte at jeg ikke fikk stille på fsb eller multiplayeren i bios. Gunder Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Ingen som kan hjelpe en eks amd mann... Gunder Lenke til kommentar
vegge Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye.. er AMD-mann selv. Men jeg fant fram en link til hovedkortet ditt, til hjelp for andre kanskje? MSI 845PE Max2 Ser at kortet egentlig bare støtter opp til 2GB PC2700/PC2100 DDR SDRAM.. Hmm. Du kan jo sjekke om du har noen FSB:MEM dividere i bios.. ellers er jeg blank dessverre. Lenke til kommentar
sof Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 ta en titt på guiden på p4b533-v hovedkortet på http://www.slapps.com. Skjermbildene der ser nok litt annerledes ut, men det er en start iallefall. Jeg kjenner dessverre ikke HK'et ditt, så jeg kan ikke gi noe 1-2-3 guide, men det går i grunnen ut på at du stiller FSB oppover fra 133 til f.eks. 150. Da vil minne-hastigheten også øke, og utifra de valg du har på dette i bios, må du nesten prøve deg frem og se hvor mye minnet tåler. For min egen del (p4b533-v, p42.4b og xms3200@2-2-2-5) kjører jeg den på 2.7, minnet på 300 stabilt. Har ikke gjort noe med volten, verken på minnet eller CPU. AGP/PCI lock gjør at man slipper å overklokke disse bussene, som igjen gjør at kort i disse slottene kjører på den spesifiserte hastighet (33 og 66 mhz). Som sagt; kjenner ikke ditt HK, men det finnes sikkert folk her på forumet som gjør. Anbefaler ellers SØK funksjonen i forumet på generell informasjon om overklokking! Håper dette hjelper deg litt på vei! sof ps. Du kan ikke øke multiplier, bare FSB. (sett settingen på Manual, da kan du endre FSB'en og andre settinger) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 skal prøve dette i kveld, mener at jeg ikke fikk stille noen ting selv om jeg satt ting på "manual". Takker for god link Sof Gunder Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du vil nok ikke få utnyttet ramen helt det kortet støtter 333 ram men ved å sette rammen til auto i biosen skal du kunne kjøre med ca 375mhz under klokking av prosessorn,tror det varrundt 148 jeg hadde cpu external frequency stilt på for å oppnå dette gikk jeg høyere falt minnet til 333. Når du starter opp maskinen etter å ha vert i bios kan du se hva minnet kjører på eller kjøre en test i sandra Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg ser det er kommet ny bios, er det noe og "hente" på den? Gunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå