Gå til innhold

Vurdering av ny spill-PC til rundt 10-12k.

Anbefalte innlegg

-Skal koste på meg en nye PC, hovedfokus er å spille grafikktunge spill.

-Prisen bør ikke overstige 12.000 kr, men selvsagt så lavt som mulig.

-Har svært lite kunskaper om data, så det blir lite aktuelt med klokking. Vil bare ha en maskin som fugerer bra, og som drar spillene med pen grafikk.

-Har ingen preferanser angående merker, vil bare ha det som funker.

-Har satt opp ett lite forslag på egenhånd bare basert løst på hva jeg har lest her på forumet, og på hardware.no. Luere på om dette fungerer sammen, og om det er bra til mitt bruk.

Kabinett: Cooler Master Centurion 534 Sort

Strømforsyning: Fortron source 400W 120mm,24 Pin,SATA

Hovedkort: Gigabyte GA-965P-DS3

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT

Minne: Corsair Twin 2XP2048-6400C4

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320GB

Lydkort: Creative Sound Blaster X-FI Xtreme Music

DVD/CD: Samsung SH-S182D

Tar i mot alle kommentarer,tips og forslag med stor takknemlighet da jeg er helt grønn på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det ser riktig bra ut eg. Men hovudkortet veit eg ikkje mykje om. Viss du kunne ha strekt deg litt lengre kunne du ha kjøpt DETTE über-grafikkortet. Då har du garantert ein "pwnage-PC" :) (Det er vel det beste grafikkortet som fins, med unntak av GeForce 7950 GX2, som faktisk er 2 kort)

6906401[/snapback]

Takk for svar.

Men er det kortet verdt 1500 kr mer? merker man veldig stor forskjell, og tror du det har lenger levetid før det bør byttes?

Lenke til kommentar
Syns det ser riktig bra ut eg. Men hovudkortet veit eg ikkje mykje om. Viss du kunne ha strekt deg litt lengre kunne du ha kjøpt DETTE über-grafikkortet. Då har du garantert ein "pwnage-PC" :) (Det er vel det beste grafikkortet som fins, med unntak av GeForce 7950 GX2, som faktisk er 2 kort)

6906401[/snapback]

Takk for svar.

Men er det kortet verdt 1500 kr mer? merker man veldig stor forskjell, og tror du det har lenger levetid før det bør byttes?

6912047[/snapback]

Mye bedre å spare mellomlegget til senere for å foreta en oppgradering litt tidligere enn ellers. Er aldri slik at det som er best nå forblir best så veldig lenge...

Wollis :)

Edit: VELKOMMEN til forumet forresten! :thumbup:

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

6906401[/snapback]

Takk for svar.

6912047[/snapback]

Mye bedre å spare mellomlegget til senere for å foreta en oppgradering litt tidligere enn ellers. Er aldri slik at det som er best nå forblir best så veldig lenge...

Wollis :)

Edit: VELKOMMEN til forumet forresten! :thumbup:

6912275[/snapback]

Takk takk.

Ok, da tror jeg at jeg kjører med det oppsettet da. eneste var at jeg syntes minnet var veldig dyrt, men må vel nesten ha 2 gb hvis man skal spille?

Lenke til kommentar
Du burde absolutt ta en 600W strømforsyning for å dra det systemet...

Jeg har lignende specs, og har måtte bestille ny psu... Hadde 400W.

600W er kanskje litt mye, men da kan du utvide i fremtiden uten å måtte bekymre deg for strømmen.

Ved skrivefeil, beklager jeg ;)

6913938[/snapback]

Enig der. Ville lagt litt mer kroner i en PSU, feks en mist 600w eller noe liknende. 400W blir raskt avdanket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...