Gå til innhold

Gamer /grafiker-pc 30000kr

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe ny pc nå og fant ut at det var en del kunnskapsrike personer her på forumet som kunne komme med innspill på valg av rett utstyr.

Studerer for tiden 3d design og animasjon og 3d spilldesign og har en helt utdatert pc, og har tenkt å kjøpe det meste nytt.

Skal ha Benq fp241w som kjører 1920x1200 og dette kommer til å kreve et bra skjermkort, men da jeg sansynligvis kommer til å kjøpe et dx10.1 kort når disse kommer ut vil jeg ikke gå "all out" på skjermkort nå, men må likevell ha et som duger til oppløsningen jeg kommer til å kjøre.

Har valgt å gå for core 2 duo da disse ser ut til å utkonkurere amd sine prosessorer i samme prisklasse.

har tenkt å sette opp 3 disker i raid da jeg er sinnsykt lei av å miste disker med jevne mellomrom, har sikkert mista en terrabyte de siste tre-fire åra pga total diskkrasj. Vil også ha en rimelig kjapp systemdisk, og der kommer raptoren inn i bildet.

Driver en del med musikk på pcen, tar opp og driver med litt studioarbeid, så jeg vil ha et litt skikkelig lydkort, men trenger ikke profesjonelt, da dette kun er på hobbybasis, og SB x-fi er jo greit å ha når jeg skal game også.

Kommentarer og forslag mottas med takk.

Og prisen bør helst ikke overstige 30000kr da det er sommerjobben som går i dette her :)

edit: DOH!! Glemte linken til handlevogna :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35038

Endret av Graendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør ihvertfall ha 4 GB minne, hvis du skal bruke så mye peng på pc, og til det bruksområdet. Hvorfor har du bare en ekstern dvd-brenner? ingen interne!?

Og du trenger en rimelig kraftig PSU hvis du skal ha så mange disker og som også vil dra det DX10.1 skjermkortet du skal ha... en på minimum 600 watt tenker jeg :p

ingen priser på skjerm eller kabinett... hvor får du de fra?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede 2 gig dualchannel i den gamle pcen min, det er det siste jeg oppgraderte, og ble kjøpt med tanke på fremtiden, så jeg kommer til å sette dette i den nye pcen også.

PSUen kommer jeg til å oppgradere når jeg kjøper DX10.1 kortet dersom det blir nødvendig, men med den 600w psuen er det jo bare 20w ekstra...

Grunnen til at jeg vil ha ekstern dvd-brenner er rett og slett av praktiske årsaker da den er lettere å komme til når den ligger rett under skjermen enn når den står langt under pulten borti hjørnet. Det ideelle oppsettet er at jeg skal kunne ha maskinen i et annet rom og kun ha eksterne ting jeg skal interacte med, og på den måten flytte støyen bort fra arbeidsplassen. Og dersom det skulle bli noen krise så har jeg et par interne cd- og dvd-rommer liggende.

Skjermen er ikke lansert enda, men skal etter planen lanseres 25. september, og kabinettet er fra microplex og koster ca 2200kr http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c432

Lenke til kommentar

Hey jeg kjøpte akkurat det kabinettet du skal kjøpe, ville bare si at det er knall bra :) Så der har du iværtfall gjort et riktig valg!

Men du burde seriøst vurdere å bare kjøpe deg en kraftigere psu med engang, fordi du taper bare penger på å kjøpe 2 psuer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...