Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

siste klipp av plenen -gressklipper død...

nabbskall

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en partner gressklipper et par år, skulle ta siste klipp for et par dager siden, gjorde det normale, sjekka oljen, bensin, primet motoren (3 trykk) da jeg dro i gang motoren smalt det, og fikk en jævlig etter tending, og etter det var det ikke start å få i motoren, har bytta forskjellige deler som tennplugger osv, men til ingen nytte, noen som har noen hint?

takker på forhånd for svar :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kompresjon da?

Hvis det er kompresjon og bensin på tanken vil jeg tro at problemet ligger i mangel av gnist på pluggen. Ta ut pluggen, sett enden til gods og dra motoren rundt for å se om det gnistrer. Har du brukt en ny plugg eller er det en brukt?

Endret av Lada2103
Lenke til kommentar
Briggs & Stratton motorer har ikke for vane å vare for lenge akkurat :thumbdown:

Snakker av erfaring ja...

6911200[/snapback]

Å?

jeg har andre erfaringer, har da hatt slike i årevis.

Den eldste det var liv i for ett par år siden var fra rundt 1970 ellers har jeg da motorer fra tidlig åttitall som er i ukentlig bruk på plenklippere.

Skifter olje om høsten og renser luftfilteret som man skal gjøre.

Lenke til kommentar
På vår gamle 3HK briggs'n Stratton må følgende gjøres hver gang den skal brukes. Rense tennplugg + startgass i luftfilteret. Da starter den. Går også lettere hvis vi primer 2 ganger i stedet for 3.

6911330[/snapback]

er en briggs & stratton 6 hk, gjorde som du sa og det funket, den starta "YESS tenkte jeg.." POFF så døde den igjen.. og denne gangen 0 kompresjon, motoren dreier rundt uten motstand :S er det slutten på klipperen??... :mad:

bestefar har sett på den, og han er en gammel maskinist, han sa at den var strøken :S noen flere idèer over hva det kan være?

takk for svar :thumbup:

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
På vår gamle 3HK briggs'n Stratton må følgende gjøres hver gang den skal brukes. Rense tennplugg + startgass i luftfilteret. Da starter den. Går også lettere hvis vi primer 2 ganger i stedet for 3.

6911330[/snapback]

er en briggs & stratton 6 hk, gjorde som du sa og det funket, den starta "YESS tenkte jeg.." POFF så døde den igjen.. og denne gangen 0 kompresjon, motoren dreier rundt uten motstand :S er det slutten på klipperen??... :mad:

bestefar har sett på den, og han er en gammel maskinist, han sa at den var strøken :S noen flere idèer over hva det kan være?

takk for svar :thumbup:

6912888[/snapback]

Som sagt ovenfor problemet er med ventila for lite klaring da skyter den samt mister komp du må bytte ventiler, kan også bare prøve og justere men tviler det holder lenge.

edit har null peil på bilmotorer men motorsykkel og grasskløppere kan jeg.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...