nabbskall Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei, har hatt en partner gressklipper et par år, skulle ta siste klipp for et par dager siden, gjorde det normale, sjekka oljen, bensin, primet motoren (3 trykk) da jeg dro i gang motoren smalt det, og fikk en jævlig etter tending, og etter det var det ikke start å få i motoren, har bytta forskjellige deler som tennplugger osv, men til ingen nytte, noen som har noen hint? takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Høres litt ut som du har sprengt den. Har ingen tips til deg desverre. Hva med å ringe en sjappe som selger grassklippere å høre? Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Er det kompresjon da? Hvis det er kompresjon og bensin på tanken vil jeg tro at problemet ligger i mangel av gnist på pluggen. Ta ut pluggen, sett enden til gods og dra motoren rundt for å se om det gnistrer. Har du brukt en ny plugg eller er det en brukt? Endret 21. september 2006 av Lada2103 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 ny plugg, og den gnistrer perfekt, har ingen lokale sjapper her i nærmiljøet kompresjon er det også Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 ny plugg, og den gnistrer perfekt, har ingen lokale sjapper her i nærmiljøet kompresjon er det også 6909667[/snapback] tipper at det er noe med ventila siden den fyrte Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Briggs & Stratton motorer har ikke for vane å vare for lenge akkurat Snakker av erfaring ja... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Briggs & Stratton motorer har ikke for vane å vare for lenge akkurat Snakker av erfaring ja... 6911200[/snapback] Å? jeg har andre erfaringer, har da hatt slike i årevis. Den eldste det var liv i for ett par år siden var fra rundt 1970 ellers har jeg da motorer fra tidlig åttitall som er i ukentlig bruk på plenklippere. Skifter olje om høsten og renser luftfilteret som man skal gjøre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 På vår gamle 3HK briggs'n Stratton må følgende gjøres hver gang den skal brukes. Rense tennplugg + startgass i luftfilteret. Da starter den. Går også lettere hvis vi primer 2 ganger i stedet for 3. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) På vår gamle 3HK briggs'n Stratton må følgende gjøres hver gang den skal brukes. Rense tennplugg + startgass i luftfilteret. Da starter den. Går også lettere hvis vi primer 2 ganger i stedet for 3. 6911330[/snapback] er en briggs & stratton 6 hk, gjorde som du sa og det funket, den starta "YESS tenkte jeg.." POFF så døde den igjen.. og denne gangen 0 kompresjon, motoren dreier rundt uten motstand :S er det slutten på klipperen??... bestefar har sett på den, og han er en gammel maskinist, han sa at den var strøken :S noen flere idèer over hva det kan være? takk for svar Endret 21. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) På vår gamle 3HK briggs'n Stratton må følgende gjøres hver gang den skal brukes. Rense tennplugg + startgass i luftfilteret. Da starter den. Går også lettere hvis vi primer 2 ganger i stedet for 3. 6911330[/snapback] er en briggs & stratton 6 hk, gjorde som du sa og det funket, den starta "YESS tenkte jeg.." POFF så døde den igjen.. og denne gangen 0 kompresjon, motoren dreier rundt uten motstand :S er det slutten på klipperen??... bestefar har sett på den, og han er en gammel maskinist, han sa at den var strøken :S noen flere idèer over hva det kan være? takk for svar 6912888[/snapback] Som sagt ovenfor problemet er med ventila for lite klaring da skyter den samt mister komp du må bytte ventiler, kan også bare prøve og justere men tviler det holder lenge. edit har null peil på bilmotorer men motorsykkel og grasskløppere kan jeg. Endret 21. september 2006 av freddy85 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 en mekaniker for plenklippere har nå overhalt den, da jeg kom hjem igjen gikk den fint, plutselig skjedde det samme, men denne gangen føyk frontlokket av motoren... RIP piece of shit.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 noen andre som har peil på hva det kan vær? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er KJEMPESALG på gressklippere ved Monter Rena der jeg jobber nå Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 hehe xD hvor mye da? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Partner klippere, husker ikke hvor mye for hvilke men er billige^^ har 2 modeller med 50cm klipperbredde og 1 modell med 40, den med 40 er en bioklipper =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå