tom watt Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg har et prosjekt om et tre, og trenger hjelp til identifisering av ting som lever på og rundt treet. Det bor noen edderkopper på treet. Er det noen som vet hvilken art det er? Så var det flora: Ser ut som en råtten steinsopp, men jeg er ikke sikker. Skulle visst både hva det bladet er, samt det som vokser rundt. Til slutt: Hvilken type bjørk er dette? Fjellbjørk, vanlig eller hengebjørk? Hvorfor har den ingen rakler? Bildene er fra lille åklungen i nordmarka i forrige uke. Husk å trykk på bildene for større versjon. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) 2 er rogn 3 er nok en brunskrubb 5 den mosen mener jeg å ha hørt omtalt som bjørnemose. bladet kjenner jeg ikke 6 er ikke fjellbjørk. Problemet med hengbjeørk er at den ikke alltid henger, så det er ikke godt å vite, men jeg ville satset på at det er vanlig bjørk. Endret 21. september 2006 av kakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå