BjornVegar Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) -Jeg har akkurat installert et WAN nettverk hjemme men jeg har noen småproblemer. For det første så er både routeren, nettverkskortet og selvsagt linja 100 Mbps men jeg kan ikke få routeren til å overføre høyere enn 54 Mbps. Jeg har lett gjennom alt på konfigureringssiden men jeg finner ingenting. Nettverkskortet har 100 Mbps nå etter litt fikling men routeren er et mysterium. -For det andre så timer oppkoblingen ut hele tiden hvis jeg ikke aktivt bruker oppkoblingen på en stund, bare ett minutt uten å laste noe nytt gjør at den idler. Nok en gang har jeg saumfart konfigureringssiden uten å finne noe som helst. Så lenge jeg er på nett så går det bra men hvis jeg stopper for å lese eller skrive noe så stopper alt igjen og jeg må koble av og på nett igjen. Som bestilt så begynte den å idle mens jeg skrev dette også..... -Routeren er en SMC Barricade 802.11g 108 Mbps og nettverkskortet er SMC også, pakkeløsning. Jeg har en desktop og to laptop'er oppkoblet til nettverket og problemet er det samme på alle sammen så det må være routeren som er problemet. Endret 21. september 2006 av BjornVegar Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har aldri hørt om 54Mbps over ethernet. Buker du trådløst eller ethernet når du får 54 Mbps? Ser også ut som du har en SuperG router, og da må nettverkskortet ditt støtte det, ellers får du bare max på kortet (virker som kortet ikke støtter det, siden du bare får vanlig 802.11g) Du kan også prøve med ny firmware på routeren, mulig det kan løse problemet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei og velkommen til forumet Må pirke litt på emnetittelen din: Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
BjornVegar Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 -Så, dette var rart... Jeg har akkurat flyttet desktopen inn på et annet rom og pga. problemer måtte jeg ta en systemgjenoppretting og derfor installere nettverks driveren igjen. Nå er oppkoblinga på max og uten at jeg har forandret noe. Det står at routeren overfører bare 36 Mbps men jeg har sjekket og linja går for fullt. Så, neste gang du har WAN problem flytt datan åtte meter fra router og gjem den bak en vegg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå