EggMan88 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Sitter og monterer pc'en til fattern nå og er vanligvis vandt til en 4-Pin like ved Cpu sokkelen. Men på dette (Asus P5B) var det en 8-pin med et svart lokk over 4, ledningen som kom ut av Psu var også delt slik at jeg kunne enten bruke 4 eller 8-pins. Hva skal jeg bruke 4 eller 8?? Conroe E6400 2Gb PC5300 DDR2 PNY NVIDIA Quadro FX 1500 Takk for alle svar. på Dette bildet befinner 4/8 pin jeg snakker om oppe til venstre rett ovenfor den passive kjølingen med "Asus" skrevet på. Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ville nok bare brukt 4 pin jeg. Har ASUS hovedkort jeg også. Bruker 4 pin. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Mulig det ja, noen med mere info om hva jeg skal bruke. Lyst til og fyre den opp i dag så må vite det litt fort. Takk Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Les i manualen, da! I utgangspunktet liker jeg å koble til det som er av strømkontakter på hovedkortet, og så vidt jeg vet er det bare ekstra 12V det er snakk om. Men som sagt, rtfm. Det funker 100% sikkert med bare 4-pin, men likevel... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Bruker 8 pin + minidrev(floppy) på dfi-kortet mitt. Mer = bedre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Pussig hvor vanskelig enkelte har for å lese en manual. Det er et eget avsnitt om hvordan power plugger skal kobles. "Make sure to remove the cap on the EATX12V connector before connecting an 8-pin EPS +12V power plug." Det er valgfritt å bruke 4-pins eller 8-pins. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk for det. Satt oppe til klokken 3 i går kveld og bygde (startet 1) og har ikke WinRar tilgengelig på denne pc'en jeg sitter på nå, så jeg får ikke skjekket Online guiden. Manualen har jeg liggende hjemme. Da vet jeg det. Takk for rask feedback. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg har (etter å ha lest manualen ) brukt begge strømkontaktene. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 det er best med 9pin så lenge du skal ha to kjerner/dualcore CPU for da for vær kjerne sin egen strøm men du må ikke det .... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 9 pin? Hvor finner du det? Og du tror altså at en brikke med to kjerner har hver sin strømforyning? Jeg tror du drømmer. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Anyway, koblet til 8-pin og pc'en startet så kjører videre på det. Takk for hjelpens folkens Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 9 pin? Hvor finner du det?Og du tror altså at en brikke med to kjerner har hver sin strømforyning? Jeg tror du drømmer. 6912269[/snapback] Beklager det er en skrivefeil, mente selfølgelig 8pin ! 8pin er for dual core men om det bare er for dualsocket eller dualcore på en socket vet jeg ikke men på dual socket så er det meningen å bruke en sånn får da for hver sitt sovket 12v til CPU ... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 for å lage litt mere system i rotet her... har et sapphire hk med samme plugg.. har sjekket ut litt og denne kontakten leverer som dere sikkert vet 12V. og på hovedkortet samles alle kabler til en felles.. + kablene (de gule) for seg og - eller gnd (jord) for seg.. så det har ingen betydling om man bruker 4 eller 8 pin, fordi de samles uansett.. eneste som er bra med flere kabler er at man kan kjøre høyere strøm gjennom.. (Ampere)... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 ... eneste som er bra med flere kabler er at man kan kjøre høyere strøm gjennom.. (Ampere)... 6916699[/snapback] Og det er jo presis det som er hele poenget, det er mange pinner fordi det går mere strøm enn en pinne kan klare. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 riktig det. greit å poengtere litt... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå