Fribbern Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei. Jeg og en venn har begynt på lage en filmserie med dårlige ordspill, men har gått tom for ideer. Lurte på om noen her kanskje kommer på noen flere. Her er de vi har kommet opp med så langt. 1. Driver du å raker her? Det raker ikke deg! 2. Driver du å driter her? Det driter vel du i! 3. Driver du å hakker her? Det hakke du noe med! 4. Driver du å blåser her? Det blåser vel du i! Vis noen kommer opp med flere orspill i den retningen, så tar jeg dem gjerne imot. Mvh Fribbern Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 De fleste av disse er jo fra gode gamle KLM da men... Haha, de beste ordspilla kan man lage med navnet til norsklæreren våres, Ellen Beate Brenne. I fjord så het forfatteren av naturfagsboka "Tor Brant", så da kom jeg på utrykket "Hvorfor kan ikke Ellen Brenne når Tor Brant" Senere har også utrykket "Måtte Ellen Brenne"... Skal se om jeg kommer på noen fler til dette prosjektet. Har somregel en 3-4 ferske ordspill hver dag;) Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Det er flott. Bare fyr løs med alt dere kommer på. Tar imot alle ordspill som finnes. Vi har til nå kun laget en film, det er til ordspillet "Driver du å raker her? Det raker ikke deg!". Vi skal lage flere i helgen. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du kan jo også dra en sjekke scene med følgende replikker: Gutten: Ehh... snakker vi middag eller? Jenta: Nei, vi snakker norsk. Denne slo alltid ann når vi skulle til tysktimene. "Hva har vi nå da? snakker vi tysk eller?" "Nei, vi snakker norsk.." Har også lenge gått med tanken om å lage en "Blind Date" TV-sketsj der poenget er å finne neste programs sendedato ved å la en blind huke av på en kalender... Man har jo også den gode gamle clemetinen som blir utrolig morsom bare man legger riktig trykk på den; Clem-it-inn En i klassen hadde faktisk en helt genial tørr vits sist gymtime da han helt spontant utbrøt "Har du hørt om han som lo så mye at han gikk ut av ledd?" Jeg fikk latterkrampe av denne... fytti så morsom. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 "Hvorfor kan ikke jeg hoste når Morten Harket." Heh. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 -Skal jeg gidde å dra til byen og kjøpe klokke? -Nei, det har du ikke tid til. Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvorfor kan ikke jeg holde når Anne Holt! hHIHIhik9z Hvorfor kan ikke jeg spiser bananer når bananskall. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvorfor kan ikke jeg turne når Tina turner? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Tom, den passer på arket.. Ikke når man sier den ;p Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hvorfor kan ikke jeg kysse når hele Norge har kyst? Endret 21. september 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
K.. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hørt på labben: Person1: Det var da ei merkelig lukt. Hva er det for noe? Person2: Det er kjemilukt. Person1: Vel, det er'kje mi lukt heller!!1 IM THINKING ABOUT DOING STANDUP ONE DAY. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har du bil? -Nei, men jeg har hatt! -å, hvaslags da? -Flosshatt! hunden min har ingen nese Hvordan lukter den da? den stinker Lenke til kommentar
samebob Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Noen banslige å stygge da men Det er bedre å tisse på bæsjen en å bæsje på tissen.. Det er bedre å pakke en tyggis en å tygge e pakkis Peace Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 enda en barnslig,bedre tisse på asfalt en å asflaltere tissen Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 sage på tissen osv Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen...nei, dette var dårlige greier. "Vitsene" her er jo som tatt rett ut av Donald sine vitsesider. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 "Jeg tenner på fyrstikker" Evt. "Jeg pleide tenne på jenter, men jeg blei så lei av alle anmeldelsene.." "Hahahaha!" Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Den følgende posten kan inneholde sterke doser av dårlig humor. Forum-brukeren fraskriver seg alt ansvar mot skader som følge av lesing. --- --- --- Pasient: Doktor, doktor, jeg har vondt i ei tå. Doktoren: Hvilken tå? Pasient: Brystvortå --- --- --- Person A: Jeg kan, jeg kan. Person B: Hva kan du? Person A: Balkan --- --- --- Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Mange tips og veldig dårlige ordspill. Men jeg letet mere etter orspill i den retningen jeg har skrevet i første tråden. Orspill som kan skape en konflikt. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hvorfor kan ikke jeg løpe, når Tina Turner? Hvorfor kan ikke jeg være slik, når Olav Tryggvason? Hvorfor kan ikke jeg skyte Bondevik, når Karl-Eirik Schjøtt-Pedersen? Hvorfor kan ikke jeg stjele, når Gibraltar? :!: Endret 21. september 2006 av Even. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå