Marvil Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Sant nok.. Tror kanskje det heller mot piggdekk, type Nokian Hakkapeliitta 5, selv omd et blir mye asfaltkjøring.. Lenke til kommentar
rareben Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg får si som Martin Schanche: "Når d e glatt ute sett katta ut klørn, og d vil jo si at d e naturlig med piggdekk." Hør på Martin du, gå for piggdekk. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Det endte opp med piggfritt, så det kan bli spennende å se hvordan dette går.. Skal på langtur imorra etter planen, så da får man vel testa de litt. Endte opp med Nokian Hakkapeliitta RSi 175/65R14, 3200 ferdig montert/balansert på bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Høres ut som et godt valg til en god pris. Nå gleder vi oss til snøen kommer Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er vel gode dekk på både snø og is, men på asfalt er de vel ikke særlig gode etter hva jeg har hørt. Myke og bremser temmelig dårlig samt at asfaltkjøringen fort tar knekken på mønsterdybden på dem. Er jo et av de beste dekkene du får tak i da, men på asfalt finnes det bedre alternativer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvordan er da dette dekket sammenlignet med Hakkapelita 5 piggdekk på is? Vil si at jeg ikke er imponert over piggfrie dekks prestasjoner på is. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du kan jo ta en titt her da http://www.motor.no/pdf/M806_DEKKTEST.pdf Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Som jeg tengte det. På is fikk Hakkapelita 5 med pigg 10 poeng som for øvrig er toppscore mens samme piggfriversjonen fikk 7 poeng. Hva betyr det? Der du trenger det mest svikter vår kjære "miljøvennlige" venn. Endret 28. oktober 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Tro meg, jeg har lest det meste av dekktester som finnes. Problemet her er å finne et kombinertdekk som greier begge deler bra, noe det er svært få som gjør.. Dekket jeg gikk for fikk grei score på de fleste områder, ikke helt bra på asfalt dessverre. Problemet er at jeg trenger noe som henger litt på snø/is også, siden jeg kjører en del over fjelloverganger samt på vestlandet hvor det er snø stort sett hele vinteren. I tillegg går det mye på østlandet hvor det saltes, derfor gidder jeg ikke pigger siden de ville forsvunnet ganske fort (spesielt med min kjørestil). Så ja, jeg skulle gjerne hatt ett dekk som fungerte perfekt på alle forhold, men det fant jeg ikke, og håper dette dekket holder meg på veien. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tro meg, jeg har lest det meste av dekktester som finnes.Problemet her er å finne et kombinertdekk som greier begge deler bra, noe det er svært få som gjør.. Dekket jeg gikk for fikk grei score på de fleste områder, ikke helt bra på asfalt dessverre. Problemet er at jeg trenger noe som henger litt på snø/is også, siden jeg kjører en del over fjelloverganger samt på vestlandet hvor det er snø stort sett hele vinteren. I tillegg går det mye på østlandet hvor det saltes, derfor gidder jeg ikke pigger siden de ville forsvunnet ganske fort (spesielt med min kjørestil). Så ja, jeg skulle gjerne hatt ett dekk som fungerte perfekt på alle forhold, men det fant jeg ikke, og håper dette dekket holder meg på veien. 7174940[/snapback] Har nok gjort et meget godt valg vil jeg påstå, håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jeg har Pirelli Snowsport Winter dekk på min Skoda. De er piggfrie "High Performance winter tyres" ifølge Pirelli selv. De griper veldig godt, og er et meget bra alternativ om du trenger litt lavprofil vinterdekk. Anbefales Pirelli Snowsport Endret 29. oktober 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
consilium Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Noen som vet hvor man kan få Nokian Hakkapelita 5 billigst mulig i Oslo? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Gikk for piggfrie dekk jeg også. Endte opp med Michelin X-Ice til 3k. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gikk for piggfrie dekk jeg også. Endte opp med Michelin X-Ice til 3k. 7228834[/snapback] Kjører på med X-ice her i huset også. Veldig bra dekk på snø og is syns jeg. Får dem rimelig på smart club alnabru.. Jeg jobber jo i trelastavdelinga 5 meter ved siden av dekk-avdelingen, så bare å svippe innom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå