skidrow Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 har 1650 i snitt på nedlastning når jeg måler, topcom xplorer871bt modem. om jeg laster fra dc, selv om jeg bare har 4kb i nedlastningshastighet, så kan jeg ikke bruke nettet til noe annet. plutselig er den i 225 osv i noen minutter for så og synke til 20-30kb, etter og ha lasta ned noen gb må jeg dra ut kontakten på modemet og la det stå noen minutter før jeg prøver igjen. når jeg er på nett laster den ned dagbladets side uten bilder en gang, neste gang får jeg ikke kontakt og neste der igjen tar den alt men bruker da 3 minutter på det. når jeg da går direkte inn og måler hastighet har jeg alltid over 1400? så hva gjør jeg? nytt modem? ny programvare? noen innstillinger osv? pleac, jeg blir faktisk sprø her jeg sitter Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 isp er det snakk om ? har samme problem med upc, modemet går offline av seg selv etter x timer, og slutter å virke i alt fra 1-10 timer alt etter hva den føler for.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Antar at problemet er at noen laster opp fra deg med 100% av linjekapasiteten. Da vil nedlastingen bli som sirup pga dårlig responstid (ping). En løsning kan være netlimiter. Endret 21. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 nei, i sta så lastet jeg ned med ca 40 i snitt, 1 lastet opp fra meg og den lå på ca 6. selv da har jeg store problemer med og komme på nett med andre ting en dc. den laster da ned vg startside i en hastighet av 900b....og den var ikke slik før Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har du åpnet porter (portforward.com) og gjort deg connectable med ekstern IP? Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 porter er åpnet, fast ip og greier. når jeg tenker over det var det vel når jeg gjorde det problemene begynte. så det er ikke modemet som er klart for utbytting altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå