Gjest member-101642 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Noen kompiser av meg har slått seg sammen for å mobbe et par svake personligheter i byen. Hva skal jeg gjøre for å få stoppet det? Har prøvd å snakke dem til fornuft, men de bare ber meg om å dra til helvete og ikke blande meg. "De fortener ikke bedre. De er født for å bli mobbet", sier dem om ofrene. Hva i helvete gjør jeg for å få stoppet faenskapet? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det er vel rett og slett som regel vanskelig å ta opp slikt som dette med dem som flertall. Du må nok snakke med dem individuelt for å få noe fornuft ut av dem... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) If you cant stop them, join them. J/K Det er nok lite du kan gjøre. Endret 20. september 2006 av Camron Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det hadde ikke vært noen mulighet for å ta det opp med foreldre/skole? Selv om jeg vet det er kjipt Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vil du være kompis med folk som har slike verdier? Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vil ikke akkurat påstå at de er kompiser hvis de ber deg dra til helvette å ikke blande deg. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har ikke andre Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) 1. Si fra til de voksne, enten det er lærere eller foreldre. Mobbere kan ikke snakkes fra det, de mangler empati og dermed nytter det ikke å appelere til den. Ikke nytter det å apellere til fornuften heller, siden logikken deres allerede er skrudd. 2. Slå deg sammen med noen andre som synes dette er like teit som du gjør, og ta parti for ofrene. Kanskje ikke like morsomt å mobbe hvis man møter likeverdige eller til og med overlegne motstandere. Begge deler kan selvsagt gi deg bråk med kompisene dine, og du må selvsagt vurdere om det er "verd" det for deg. Det er det for de som blir mobbet, i alle fall! Geir Endret 20. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har ikke andre 6905405[/snapback] Off topic: Da er det på tide å finne noen. Halden er en hyggelig by, det må være noen av de 27-28 tusen menneskene der du kan være venner med, og som ikke mobber. Om vi tar med de som er et år yngre og et år eldre enn deg har du over 1000 å velge mellom. Geir Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er vel rett og slett som regel vanskelig å ta opp slikt som dette med dem som flertall. Du må nok snakke med dem individuelt for å få noe fornuft ut av dem... 6905239[/snapback] Ja, det er nok det eneste du kan gjøre. Hvis en av kompisene dine er hakket verre enn de andre, så kan det være lurt å snakke med de andre først. Som regel er det en "bidronning" i alle mobbegjenger (tenker de er glade i den sammenlikningen :!: ), og de andre er bare med for de de er usikre og redde (f.eks. for å bli venneløse). Det er bra at du har mer vett i hodet enn de som blir å mobbe fordi de ikke tør gjøre annet! Hvis det ikke hjelper å snakke med vennene dine, bør du si ifra til noen. Voksenpersoner i nærheten som foreldre/lærere osv er til for å brukes i slike situasjoner. Hvis du vil slippe problemer med kompisene dine, IKKE si til dem at "hvis dere ikke gir dere nå, må jeg si ifra". Bare si ifra uten ett pip til dem, og de kommer til å tro at det er mobbeofrene som har klaget sin nød. PS, hvis du går på skole: Helsesøster har taushetsplikt, og er som regel flinkere til å holde den en lærere. Dette er selvfølgelig ikke det beste rådet. Det er nemlig at du samler alle mobbeofrene og grisebanker eks-kameratene dine en etter en. Det er bare lønn som fortjent. Om du synes det er ekstremt, kan du altids finne deg andre venner, og bare droppe disse dustene. Det er ikke så vanskelig som du tror. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har klart å få to av kompisene mine til å slutte opp med mobbingen. Gav begge en lang tale om hvordan man ødelegger andres liv ved å mobbe. Tror det hjalp. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har klart å få to av kompisene mine til å slutte opp med mobbingen. Gav begge en lang tale om hvordan man ødelegger andres liv ved å mobbe. Tror det hjalp. 6972540[/snapback] Det er bra Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har klart å få to av kompisene mine til å slutte opp med mobbingen. Gav begge en lang tale om hvordan man ødelegger andres liv ved å mobbe. Tror det hjalp. 6972540[/snapback] Må si jeg beundrer pågangmotet ditt Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ja.. Bra noen på den gode siden vinner for en gangs skyld Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er sikkert tøfft for deg. Vil si at det beste du kan gjøre er å være et godt eksempel på at du ikke vil følge dem. Støtt de som blir mobbet. Argumenter med dette etter du har hatt en god samtale med mobberne. De vil ofte være mye mer åpne for din tankegang. Lykke til , og godt å høre at du ønsker mobbeofre noe godt. De er like mye vært som alle andre mennesker. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vil bare gi deg litt kreditt for holdningene dine. Det er utrolig lett å bare la seg rive med av mobberne, siden det er det tryggeste. Mobbing kan ødelegge veldig mye, og det er desto mer imponerende å høre at du står opp mot de som mobber. Flott hvis du klarer å overtale dem til å ikke mobbe mer, hvis ikke støtter jeg dem som sier at du bør se deg om etter andre venner. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Må bare si når jeg leste første innlegget ditt ble jeg direkte imponert. Å ha slike holdninger når kompisene dine tydeligvis har stikk motsatte, viser at du har en utrolig karakterstyrke! All kreditt til deg som har klart å få de på bedre tanker. Vi trenger flere mennesker som deg! Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Imponert over motet ditt Bra at du har snakket 2 til fornuft, se om du får et flertal mot dem som mobber... Eller prøv å snakke resten til fornuft Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Du er mann. Imotsettning til de som mobber ^^. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har blitt mobbet selv i perioder, så jeg vet hva det går ut på. Vet mange tidligere mobbeofre blir mobbere selv for å hevne seg, men jeg prøver å gjøre noe positivt ut av min fortid ved å hjelpe andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå