Steelz Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Den nyeste coop PCen er nu i hus, men det er ett problem. Når jeg kjører spill, video i media center, indekserer filer i mediaplayer så går skjermen i svart og datamaskinen rebooter. Det er jævlig irriterende spess med tanke på at alle proseser jeg gjør blir avbrutt. Feilmeldingen fra microsoft er at det er en ukjent hardware-feil. Maskinen har jo egentlig gode specs, så jeg skjønner ikke hvorfor det går så dårlig. Tips? # Intel Pentium D 820 (DualCore) @ 2,8 GHz # Western Digital 300 GB SATA/300 # 2 x 512MB DDR2 RAM # ATI Radeon X1300 grafikkort, 512 MB minne HyperMemory # Minnekortleser for: MS, SD, MMC, CF, xD og SM # Sony DVD-RW # MicroATX hovedkort: MSI MS-7255 med VIA brikkesett # 10/100 Mbit LAN # Surround lyd # TV-kort for digitalt/analogt signal # Trådløs tastatur/mus og fjernkontroll # Windows XP Media Center Edition Står det i coop-reklamen Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du kan oppgradere drivere og BIOS. Samt kjøre Memtest86. Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Du kan oppgradere drivere og BIOS. Samt kjøre Memtest86. 6905094[/snapback] Ohhh. nå føler jeg meg n00b. gidder du forklare hvordan jeg gjør det. Sier meg _dessverre_ null og niks... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Maskinvaren (F.eks skjermkort), trenger noe software som forteller resten av dataen hvordan den skal bruke f.eks skjermkorte. Denne softwaren heter "Driver" og kan lastes ned fra produsentens internett side. Bios er noe du ikke bør rote med hvis du er "ny", prøv først å oppgrader drivere til F.eks skjermkorte. Så kan du reinstallere Codes til filmer. Memtest86 er et program som test for feil på RAM i dataen. Ligg det på en diskett og start maskinen med disketten i. Bruk google til å finne det, søk etter "Download memtest86". Se også at du bruker en jordet stikkontakt til dataen! Har du ikke et support nummer du kan ringe? (Ansatt i Coop, ikke på dataavdelinga tough) Endret 20. september 2006 av chills Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Maskinvaren (F.eks skjermkort), trenger noe software som forteller resten av dataen hvordan den skal bruke f.eks skjermkorte. Denne softwaren heter "Driver" og kan lastes ned fra produsentens internett side. Bios er noe du ikke bør rote med hvis du er "ny", prøv først å oppgrader drivere til F.eks skjermkorte. Så kan du reinstallere Codes til filmer. Memtest86 er et program som test for feil på RAM i dataen. Ligg det på en diskett og start maskinen med disketten i. Bruk google til å finne det, søk etter "Download memtest86". Se også at du bruker en jordet stikkontakt til dataen! Har du ikke et support nummer du kan ringe? (Ansatt i Coop, ikke på dataavdelinga tough) 6905149[/snapback] Hehe, takk for hjelpa. Skjermdriver har jeg peiling på, men BIOS er jeg vel litt på jordet med. Skal oppdatere drivere, så ringe min datakyndige onkel;) Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hehe =) Kommer annpå HK, Asus kan du oppgradere BIOS fra windows. Andre tror jeg du må boote fra en diskett! Gjør det;) jeg har en onkel som ringer hele tiden, pluss noen fettere og kusiner og sånt! Ikke minst alle på MSN. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hehe har også en onkel som for noen telefoner fra en fortvilet nivø engag i blant. Hadde noe lignende før, da var det at skjermkortet var defekt. Det kan egentlig være det meste av HW. Hvis du har en annen pc ville jeg prøvd hw'en på den pcen. Mulig det kan være ramen. Endret 21. september 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 En kompis ba meg flytte litt om på rambrikkene, bytte slots osv. Jeg har nå fjernet den ene(512mb), fordi det bare var 2 slotter. Det fungerer bedre nå. alt av mediacenter, bortset fra video/dvd avspilling over lang tid fungerer bra, men spill er fortsatt fuckup. Skal bytte litt mer omkring. Håper det hjelper. IKKE KJØP PC PÅ COOP! Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 En kompis ba meg flytte litt om på rambrikkene, bytte slots osv.Jeg har nå fjernet den ene(512mb), fordi det bare var 2 slotter. Det fungerer bedre nå. alt av mediacenter, bortset fra video/dvd avspilling over lang tid fungerer bra, men spill er fortsatt fuckup. Skal bytte litt mer omkring. Håper det hjelper. IKKE KJØP PC PÅ COOP! 6932192[/snapback] Feilsøking av error og poste dem her. Høyreklikk på min datamaskin.velg egenskaper.velg avansert i mappene.I startup and recovery trykker du på settings.Her inne huker du av automatisk restart. og.. velg start-kjør.skriv eventvwr Kikk inne i der og se på feilene.dobbelklikk på eventuell error for å få mere opplysninger. Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 En kompis ba meg flytte litt om på rambrikkene, bytte slots osv.Jeg har nå fjernet den ene(512mb), fordi det bare var 2 slotter. Det fungerer bedre nå. alt av mediacenter, bortset fra video/dvd avspilling over lang tid fungerer bra, men spill er fortsatt fuckup. Skal bytte litt mer omkring. Håper det hjelper. IKKE KJØP PC PÅ COOP! 6932192[/snapback] Feilsøking av error og poste dem her. Høyreklikk på min datamaskin.velg egenskaper.velg avansert i mappene.I startup and recovery trykker du på settings.Her inne huker du av automatisk restart. og.. velg start-kjør.skriv eventvwr Kikk inne i der og se på feilene.dobbelklikk på eventuell error for å få mere opplysninger. 6932523[/snapback] Skal gjøre det så fort jeg kan Tak for tipz! Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Vi hat også PC fra Coop, den forrige generasjonen. Det har vært mye problemer med den, bl.a. med hyppige restarts som deg. Alle gangene har det angivelig vært skjermkortet som har vært synderen. Det har vi byttet 2 ganger nå. Nå ser den ut til å være mer stabil. Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Vi hat også PC fra Coop, den forrige generasjonen. Det har vært mye problemer med den, bl.a. med hyppige restarts som deg. Alle gangene har det angivelig vært skjermkortet som har vært synderen. Det har vi byttet 2 ganger nå. Nå ser den ut til å være mer stabil. 6932594[/snapback] Kødder du? Jeg også hadde den så byttet jeg den en gang, men når jeg skulle bytte for ei uke siden fikk jeg den nye versjonen Teit at det er samme problem da... Ja, jeg var jævlig heldig Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) En kompis ba meg flytte litt om på rambrikkene, bytte slots osv.Jeg har nå fjernet den ene(512mb), fordi det bare var 2 slotter. Det fungerer bedre nå. alt av mediacenter, bortset fra video/dvd avspilling over lang tid fungerer bra, men spill er fortsatt fuckup. Skal bytte litt mer omkring. Håper det hjelper. IKKE KJØP PC PÅ COOP! 6932192[/snapback] Feilsøking av error og poste dem her. Høyreklikk på min datamaskin.velg egenskaper.velg avansert i mappene.I startup and recovery trykker du på settings.Her inne huker du av automatisk restart. og.. velg start-kjør.skriv eventvwr Kikk inne i der og se på feilene.dobbelklikk på eventuell error for å få mere opplysninger. 6932523[/snapback] Har gjort det Hva gjør jeg nå? EDIT: enda ett bilde Endret 30. september 2006 av Apple Ståle Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 I eventvwr kan du klikke på system..ordne dem etter "type fra dropmenyen.På error kan du klikke på for få event id: nummer og mere opplysninger.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Normalt er det en eller begge av disse : Memory -> Feil på brikke®, inkompabilitet brikker vs hovedkorts chipsett/cpu . PSU-> Ved heavy 3D spill restarter systemet seg pga underdimensjonert PSU PSU kutter av (overload protection) på en av linjene +3.3v +5v +12v (sannsynligvis +12v siden denne er den mest belastede. Endret 30. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vanlige feil (i rekkefølge): Minne, PSU, Skjermkort, CPU, Hovedkort... reboots kan være alt ... Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg dro på Coop med maskina, og fikk pengene tilbake. I morgen kjøper jeg en laptop Asus A6T Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg dro på Coop med maskina, og fikk pengene tilbake.I morgen kjøper jeg en laptop Asus A6T Takk for hjelpa! 7001571[/snapback] Ikke gale... Vi er flinke på å pengene igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jaja , det var jo også en måte å fixe problemet på .. hehe . Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jaja , det var jo også en måte å fixe problemet på .. hehe . 7001781[/snapback] In ur face Coop;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå