EirikLF Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne? Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628 Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne. 7193592[/snapback] Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung? Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall. Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne? Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628 Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne. 7193592[/snapback] Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung? Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall. 7194033[/snapback] Er nok et TN panel ?? Kan ikke så utrolig teknisk når det kommer til LCD... Packard Bell'n var jo mye penere og hadde mye mere dill dall, som jeg egentlig ikke helt skjønner hva man skal med... 3x skjerm innganger? (2 x VGA / 1 x DVI) Men mener du det mest trolig er samme panel i samsungen og packard bell'n ? Tror den PB'n er helt ny, så sikkert ikke noen tester enda av den grunn... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne? Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628 Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne. 7193592[/snapback] Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung? Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall. 7194033[/snapback] Er nok et TN panel ?? Kan ikke så utrolig teknisk når det kommer til LCD... Packard Bell'n var jo mye penere og hadde mye mere dill dall, som jeg egentlig ikke helt skjønner hva man skal med... 3x skjerm innganger? (2 x VGA / 1 x DVI) Men mener du det mest trolig er samme panel i samsungen og packard bell'n ? Tror den PB'n er helt ny, så sikkert ikke noen tester enda av den grunn... 7195840[/snapback] Har lest litt videre om 22" nå, og det virker som om alle Widescreen 22" som selges i dag har samme 5ms TN panel fra Che Mei. (trodde først samsung bare brukte egne paneler) 3 skjerm innganger er vel greit for å slippe å koble om av og til. men 2 VGA innganger tviler jeg sterkt på at du får brukt. IKke godt å si hvilken skjerm som er best av Packard bell og Samsung, men jeg satser på samsung personlig. Selv om det er noen problemer som kommer frem, lager samsung gode skjermer, og har funnet lite om packard bell. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Har så og si Bestemt meg for å bestille en Asus MW221U(Link) så fort en av nettbutikkene får den på lager. Men, er enda litt usikker. Hvordan er packardbell og viewsonic skjermen(e) i forhold. støtter de Hdcp forresten? Mr.Nauz Endret 1. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har så og si Bestemt meg for å bestille en Asus MW221U(Link) så fort en av nettbutikkene får den på lager. Men, er enda litt usikker. Hvordan er packardbell og viewsonic skjermen(e) i forhold. støtter de Hdcp forresten? Mr.Nauz 7201434[/snapback] Fikk også øynene opp for den Asusen ! Likte riktig nok designet bedre på packard bell'n (foten gjorde sitt) Men så har Asusen 2ms og HDCP støtte som jeg tvilsomt får bruk for nå, men er vel kjekkere å ha enn en ekstra vga ingang Er det noe annet å sette fingeren på for dere som kan dette? både bra og dårlig... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har så og si Bestemt meg for å bestille en Asus MW221U(Link) så fort en av nettbutikkene får den på lager. Men, er enda litt usikker. Hvordan er packardbell og viewsonic skjermen(e) i forhold. støtter de Hdcp forresten? Mr.Nauz 7201434[/snapback] Fikk også øynene opp for den Asusen ! Likte riktig nok designet bedre på packard bell'n (foten gjorde sitt) Men så har Asusen 2ms og HDCP støtte som jeg tvilsomt får bruk for nå, men er vel kjekkere å ha enn en ekstra vga ingang Er det noe annet å sette fingeren på for dere som kan dette? både bra og dårlig... 7201869[/snapback] Det skal være samme panel i alle disse 22", så den Asusen er neppe raskere enn alle andre. HDCP kan være ganske nyttig, ett bedre argument enn to VGA ihvertfall. Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Som Asus selv skriver på sidene sine: "The fastest 2ms response time among 22" widescreen LCD monitors and HDCP supported function combined to offer the ultimate visual experiences " Om dette kun er rent teoretisk eller ikke vet jeg ikke. Så blir spennende å se hvordan det kommer ut praktisk i en test. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) vel nå er det jo tusenvis av eksempler på produsenter som er helt i eventyr land når det kommer til oppgitt spec ((silenx anyone) så det stoler jeg ikke så mye på! Endret 3. november 2006 av eXa Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) vel nå er det jo tusenvis av eksempler på produsenter som er helt i eventyr land når det kommer til oppgitt spec ((silenx anyone) så det stoler jeg ikke så mye på! 7208593[/snapback] så sant så sant. Har hørt at Asus har målt ms i "grå til grå" eller noe sånt. Uansett, så kan skjermen umuig være treigere en de andre + Hdcp er jo kjekt å ha og. Så jeg tror nok jeg satser på Asus skjermen, så foresten at Netshop har endra status fra >7 dager til 1-3 dager og databutikken til 4-7 dager, så da kommer det nok en test ganske snart Mr.Nauz Endret 3. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 alle de andre 22" med 5ms er oppgitt med GTG, grå til grå også.... Dell sine som er oppgitt til 16ms er oppgitt med sort til hvit og er egentlig ikke noe spesielt tregere. Er jo 6ms GTG på de Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 alle de andre 22" med 5ms er oppgitt med GTG, grå til grå også.... Dell sine som er oppgitt til 16ms er oppgitt med sort til hvit og er egentlig ikke noe spesielt tregere. Er jo 6ms GTG på de 7209180[/snapback] Som sagt er det tvilsomt at Asus sin er så mye raskere enn de andre. Ikke at det er noe problem, anyway. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Ånei! det er en eller annen komponent i skjermen som piper! ikke så skikkelig høyfrekvent, kansje maks 1000hz men skikkelig irriterende! hva skal jeg gjøre med det tro...? Edit:Ah, tappa litt på baksiden av skjermen sånn ca rundt der jeg tror det kommer fra og det forsvant! Får håpe det ikke kommer tilbake... Endret 5. november 2006 av eXa Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det står jo at denne har HDCP? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Fikk denne skjermen i dag. Hadde en rød pixelfeil nede på høyre del av skjermen. Googlet meg fram til en video som jeg kjørte i fullskjerm i 15 min. Den skiftet mellom rød, grønn, blå, svart og hvit og etter 15 min var den borte Strålende fornøyd med denne skjermen Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hentet min i går, er fornøyd. Bortsett fra at magictune greien krasjet maskinen (BSOD) Noen som har tips til programvare jeg kan bruke for å få det stilt inn "rett" ? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det lar seg egentlig ikke gjøre å innstille en skjerm riktig uten en egen kalibrerer, men de koster masse penger. Se denne linken: http://www.widescreengamingforum.com/forum...opic.php?t=1865 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Takker for tipset, ser ut som at jeg fikk ett dytt i riktig retning av det ene programmet Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Er det noen som vet om det er null pixels garanti på noen av disse skjermene? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tror ikke noen av disse skjemene har en slik garanti. Denne linken kan være nyttig, selv om den er gammel: http://www.behardware.com/articles/519-4/l...ead-pixels.html Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 det var en bra oversikt...! Hva hvis jeg kjøper en skjerm og så viser det seg at det er en død pixel mitt på skjermen, kan man da benytte seg av angreretten og kjøpe skjermen på nytt?? Selvfølgelig kommer frakt kostnaden i tillegg.. (pakken sendes tilbake i orginal emballasje) er det evt andre konstnader forbundet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå