Gå til innhold

Dekning til Visa Electron i Tyskland og Polen

Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Visa Electron i de aller fleste land i verden. Da jeg var i polen med klassen for 3 år tilbake brukte jeg mitt Visa electron i både polen og tyskland helt fint. :) Uansett så er det alltid greit med litt kontanter i både Zloty og Euro. Husk å ikke veksle store summer med norske kroner til Zloty på ferja fra danmark/sverige til polen da du får veldig lite for krona. Om du må veksle på ferja, se til å veksle et lite beløp å så ta resten når du kommer til polen.

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Visa Electron fungerer stort sett greit det, men kan være greit å veksle inn noen Euro. Zloty ville jeg ha vekslet først når jeg kom til Polen. Veksler du dette i Norge får du som regel elendige kurser. Beste er å ta med norske 100 eller 200-sedler, for så å veksle dette når du kommer til Polen. Ikke ta med noe større sedler, da det generelt er stor skepsis til store sedler i Polen.

Lenke til kommentar

Okei!

Da satser vi på at kortet holder stand, men kan ta ut litt for sikkerhetens skyld.

Da har jeg egentlig fått svar på det jeg ønsker.

Bruker de vanligvis kode eller signatur i polen?

Det har jo litt å si for de med Electron

6910530[/snapback]

Det får noen andre svare på?

Signatur blir vel litt "spooky" med Visa Electron, eller hva? :tease:

Lenke til kommentar

6910530[/snapback]

med skandiabanken har jeg blitt bedt om signatur i tyskland og polen. har til og med blitt avvist i en butikk fordi min manglet signatur.

6911351[/snapback]

Hehe, men så er det Fana Sparebank mitt Visa Electron tilhører.

Jeg har signatur på kortet, ja.

Lenke til kommentar

6910530[/snapback]

med skandiabanken har jeg blitt bedt om signatur i tyskland og polen. har til og med blitt avvist i en butikk fordi min manglet signatur.

6911351[/snapback]

6911367[/snapback]

ta med noe annen form for leg fordi de er pliktet å sjekke.

Lenke til kommentar

6910530[/snapback]

6911351[/snapback]

6911367[/snapback]

6911453[/snapback]

Som f.eks pass? ;)

Lenke til kommentar

6910530[/snapback]

6911351[/snapback]

6911367[/snapback]

6911453[/snapback]

Som f.eks pass? ;)

6911528[/snapback]

japp

Lenke til kommentar

6910530[/snapback]

Det får noen andre svare på?

Signatur blir vel litt "spooky" med Visa Electron, eller hva? :tease:

6911112[/snapback]

Vel, spooky og spooky, men hvis de for det meste bare aksepterer signaturkort så sliter man jo da...

Lenke til kommentar
Er ikke noe av poenget med Electron at det kun skal funke "online" med umiddelbar trekk fra konto, nettopp fordi mindreårige ikke skal kunne sette seg i gjeld? Hva er da poenget med å kreve signatur? Har de ikke bankterminal får de jo heller ikke trukket konto umiddelbart? Hm..  :hmm:

6911991[/snapback]

Går rett over VISA i utlandet, du slipper PIN-koden, derfor er det nødvendig med signatur.

Lenke til kommentar

Ikke regn med at kortet fungerer. På tre utenlandsturer, der jeg reiste til steder der Electron brukes, funka ikke kortet mitt. Jeg bytta kort mellom turene, så det var ikke noe galt med kortet. Banken sa de ikke hadde peiling. 3 ganger sto jeg altså uten penger i utlandet, jippi...

Lenke til kommentar
Ikke regn med at kortet fungerer. På tre utenlandsturer, der jeg reiste til steder der Electron brukes, funka ikke kortet mitt. Jeg bytta kort mellom turene, så det var ikke noe galt med kortet. Banken sa de ikke hadde peiling. 3 ganger sto jeg altså uten penger i utlandet, jippi...

6941884[/snapback]

da har du deg selv å takke. Det er alltid anbefalt med mer enn et kort, og eventuelt nødpenger.

Personlig har jeg minst to debet kort og to kredittkort med meg når jeg reiser ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...