endrebjo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er det noen ulemper med store felger og lavprofildekk? Noen ulemper med litt brede dekk? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Blir mer støy, og ujenvheter i veien merkes mer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Til kjøring på bane er det supert . For dagligdags kjøring ute er det tøft å se på ,men på "normalt" norsk underlag/vei bare ræva (kommer selvfølgelig an på hvor lav profilen er da ..). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Er det stor forskjell i komfort på noe sånt og noe sånt? Er det det samme med brede kontra smale dekk? Er det bedre eller dårligere å kjøre over fartsdumpere med (tenker på lav- og høyprofil)? Det har blitt ufattelig mye fartsdumpere her i det siste. Må over 25-30 stk for å komme til trening (hver vei). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det kommer litt an på kjørestilen din, men jeg ser ikke problemet med lavprofil. Har kjørt på det i et år nå, og kan ikke si jeg merker det som noe ulempe. Det er klart det er "hardere" å kjøre på, men det krenger vel ikke fullt så mye, men det er lettere å skade felgene om du skulle treffe noe. I tillegg er ofte lavprofil bredere, noe som gir bedre veigrep, og bedre kjøreegenskaper. På den andre siden så sporer det mer, men blir mer stabilt. For å si det enkelt, så beskriver bildene ganske mye; Den blå R32en er en sportsbil beregnet på litt hardere kjøring enn den andre, som satser mer på komfortdelen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 I denne tråden står det endel om ulemper\fordeler med lavprofildekk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 I tillegg er ofte lavprofil bredere, noe som gir bedre veigrep, og bedre kjøreegenskaper. På den andre siden så sporer det mer, men blir mer stabilt. Betyr sporing at bilen legger seg ned i hjulsporet og er vanskelig å få opp igjen? For å si det enkelt, så beskriver bildene ganske mye;Den blå R32en er en sportsbil beregnet på litt hardere kjøring enn den andre, som satser mer på komfortdelen. 6905455[/snapback] Plukket bare to Golf'er fra google som likner litt på vår Golf (Golf IV 1,4l, 2002mod). Lurer på å sprite den litt opp med gøye felger.Hvor har det forresten blitt av bakdøren på den R32'en? Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 I tillegg er ofte lavprofil bredere, noe som gir bedre veigrep, og bedre kjøreegenskaper. På den andre siden så sporer det mer, men blir mer stabilt. Betyr sporing at bilen legger seg ned i hjulsporet og er vanskelig å få opp igjen? 6910490[/snapback] Bilen vil følge sporene i veien og "klatre" opp og ned kantene. Resultatet er at man må holde i rattet hele tiden og "justere" retningen titt og ofte. Hvis man kjører rett fram og rattet begynner å svinge etter hjulsporene så sier man at bilen sporer. På gammel asfalt sporer bilen min, men på ny flat asfalt kan jeg slippe rattet og den går snorrett fram Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvor har det forresten blitt av bakdøren på den R32'en? 6910490[/snapback] Alle Golf`er finnes som 3-dørs fra farbrikk, ikke noe uvanlig med det Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 40-, event 45-profil er en grei standard som hverken er alt for lav og ei heller donald-dekk. Jeg har kjørt det aller meste fra 175/Donald/14 til 265/30/19. Sistnevnte ser fullstending über ut, men kjører du over ei ert så merkes det. For øyeblikket kjører jeg med 225/45/18 og syntes dette var en flott balanse. Ikke for lite gummi, men ikke for mye heller. Lenke til kommentar
turbo_princezz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 jeg har 105/40/17 på min seat. er fint å kjøre med hvis veien er fin men så fort den er ruglette så er det om å gjøre å virkelig holde i rattet.. er veldig uvant me en gang men man venner seg jo til det. bilen blir oxo tyngre på rattet med større dekk.. men det vet du sikkert. sier seg jo egentlig selv.bilen ligger veldig bra på veien da. å det ser jo veldig bra ut oxo. Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Problemet er vel ofte at folk setter på dekkdimensjoner som bilene ikke er beregnet for, det er da ting kan bli sporete og ekkelt. En bil som f.eks kommer orginalt med 265/40/18 fungerer vanligvis fint med den dimensjonen, mens en golf 1 fra 1977 fungerer heller dårlig med samme dimensjon. Så det er vel ofte ikke dekkene som er ulempen, men bilen din. Så blir neste problem at smågutter ikke har råd til biler som orginalt bruker sånne dekk dimensjoner, men fortsatt har lyst å være storkar med bred gummi. Endret 7. oktober 2006 av fiskebolleboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå