Gå til innhold

Ny AMD-maskin


Nuffern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-02 22:01, skrev Jon A. Feet:

Har bare noen få ting å si:







Dette burde fikse pcen din. :wink:


 

Har du virkelig ikke noe mer konstruktivt å si? Tror du virkelig jeg kjøper meg en ny maskin?? Er lei av alle disse "fjortisinnlegga" her på hw. Har man ikke noe bedre å si, så hold det for deg selv. Utolig irriterende med slike innlegg. Jeg spør fordi jeg har et problem, og trenger et svar. Sikkert veldig mange som er av samme oppfattning som meg..

 

PS. La oss ikke starte en stor debatt om dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 03:09, skrev Nuffern:

i bios ligger temp nøyaktig på 59 grader.

(...)

Har brukt kjølepasta og har SilentTwin-vifte, så det skal ikke være problemet.


 

jeg har XP200+ og GlacialTech Cooling Fan Up-to 1,97GHz Low Noise 25dB, en mye billigere(og antakelig mye dårligere) vifte enn SilentTwin, men tempen min ligger på MAX 50grader.

Har ikke noe kjølepasta.

HK-et er MSI Ultra2 med VIA KT333.

2*Apacer 256mb PC2100

Chieftec Scorpio MidiTower m/340W

Min maskin har aldri skrudd seg av sånn plutselig(bortsett fra når jeg sier at den skal gjøre det :smile: ), selv om jeg bare har hatt den i 4 mnd...

 

Lykket til

_________________

Hva skulle man gjort uten data?

 

[ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-11-03 12:18 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en XP1800+ 1,533Ghz og har en 3 år gammel strømforsyning med 300W. Maskinen min restarter i diverse spill som Morrowind, GTA3 og slike spill. Men den klarer seg helt fint i Counter-Strike. Tror dere at det er strømforsyningen som er problemet? Bør den byttes? Dette er meget irriterende og håper på å få svar på problemet.

På forhånd takk

 

Mvh

janbanan

Lenke til kommentar

Jeg har samme hk og cpu som deg. 99.9% stabilt.

 

Tempen din er helt normal, hadde det samme før jeg modifiserte min taisol med 80 vifte.(ligger nå på 45)

 

Jeg har også kjørt overvolt på 2,1 og det har gått greit selv om det blei 62-63 grader.

 

Jeg kan ikke tenke meg at det har noe med psu din å gjøre, men den har du jo eliminert bort nå. Jeg er nesten overbevist at det er rammen din som skaper trøbbel her eller kansje skjermkortetlydkort.

Prøvd uten lydkort?

Rammen er det ingen problem å bytte så lenge den er under 2år gammel. Bygde en pc for naboen for ca 1,5 år siden. Pc var dønn stabil i 1 år før den plutselig begynte med bluescreens osv. (Har skrivd om det i en tidligere post) Her viste det seg at rammen hadde gått fyken, skreiv en forklaring til PS, og fikk klarsignal for retur. 1,5 uke etter kom ny i posten.

 

Jeg har prøvd å tyne det meste ut av dette hk, og jeg må si meg meget fornøyd med det. Klarte 147 på bussen, og etter jeg tok av chipsetkjøleren å "pøsa" på litt Artic3 så klarer den 149.

Kjører rammen på 333 da(ikke 400) øøøøh den blir jo høyere p.g.a bushastigheten..333 er jo med bus på 133

Har POV ti4200xp og har fått 12488!! på 3dmark2001se

 

Har du fulgt installasjonsprosedyren korrekt (os, via4,43, s.kort, lydkort osv.) skulle det forundre meg mye om det ikke er ram som er ditt problem.

 

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med at maskina restarta seg i hytt og pine, jeg prøvde å bytte alt inkludert psu og ram, dette hjalp ikke, reinstalerte windows også 100ogørten ganger.

 

jeg fant tilslutt feilen, det var harddisken min, den har alltid hatt bra kjøling, og fungerte tilsynelatende fint, men altså av en eller annen grunn så har det blitt noe galt med den som gjør at maskina restarter seg når den har lyst etter alt fra 1 minutt til 50 timer.

 

har du en annen disk så er det vel verdt ett forsøk?

Lenke til kommentar

Hehe, tok du det ut, eller skiftet du bare PCI port ? sistnemnte skal funke, ihvertfall en stund :smile:

Noen kalte meg useriøs ? neida, bare at jeg reagerer på de utallige *kjøp deg ny strømforsyning* svar.

Kan godt hende at det er strømforsyningen som streiker, men at alle skal ta det opp øyeblikkelig, er unødvendig (min mening).

 

kjører med 3 år gammel 250W psu av ukjent type, byttet vifte på den nylig da viften ikke fungerte mer enn ca.1 år. Uansett, funker fint med 2xHD. 2xLedvifter+4 andre vifter. overklokka 1600+ ect.

 

jeg er nok litt "useriøs" til tider? Holder meg ikke til temaet det er sikkert, bare ramser opp mine egne problemer :smile: De er det mange av :wink: Rot, jeg er kongen av Rot.

 

_________________

Xp1600+@2000+ 54C,60load (44 idle 55 load @ winter)

A7A266

384SD

WD 20GB+ ibm 45GB

80mm enermax +6 andre vifter

Asus Ti4400 :grin:

6050+- 3dmark (win2k)

 

[ Denne Melding var redigert av: felzius på 2002-11-06 19:40 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare legge til en tilleggsopplysning til alle dere som søker i forumet:

 

Hovedkortet fungerer greit med TwinMos PC2700 256MB, men ikke med Samsung PC2700 512MB. Lånte nemlig TwinMos-brikken av broren min. Når jeg satte inn min egen Samsung-brikke fikk jeg de sammme problemene som før - om i noe mindre omfang. Kjører nå med Samsung-brikka, og alt er greit så lenge den kjøres som PC2100 (266mzh) og ikke PC2700 (333mzh).

 

Tydelig en inkompabilitet mellom Samsung-brikka og Asus A7V8X. Har forøvrig prøvd to av disse brikkene uten lykke.

 

Takker samtidig alle her for den hjelpen jeg har fått underveis! :smile:

 

 

- Nuffern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...