Gå til innhold

9800PRO til 250,- Bra kjøp?

Complexity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prisen er ok, men det blir nok ikke en stor oppgradering.

En del mer fps sikkert..... men som sagt, ikke noen revolusjon!

6904075[/snapback]

Det er jeg klar over, men trenger bare slik at jeg drar f.eks Flatout 2 laggfritt på 1280 oppløsning, siden skjermen ikke liker 1024 oppløsning som er laggfritt med det nåværende kortet :)

Men mye å hente ved clock da?

Mener ikke nettlagg ved lagg, mener hakking ved røyk osv.

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Går på samme driver :).

6904336[/snapback]

Yppelig, så da er det bare å bytte om og teste :)

Lest en del nå, og 9800 har en del kraftigere chipset enn 9600, så blir digg..

Men er vel mye varmeproblemer med 9800.. Kjenner 2 kompiser som har slike og de er glovarme.. begge må ha ekstra vifter på de for at de skal holde seg kjølig og antifactsene skal forsvinne..

Lenke til kommentar

250kr er en god pris til det kortet. Yter fremdeles bra til å dra dagens spill på medium.

9800 yter mye bedre enn 9600, det har jeg erfaring med.

Ta et eksempel fra Oblivion:

9600:

Low Settings - 640x480 = 10-12fps

9800:

Medium Settings - 1024x768 = 20-25 fps

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Du kan undersøke om det kan moddes til 9800xt. Noen av de nyere 9800pro kortene har xt chipset. Er visst ikke bare klokkefrekvensen som er forskjellig. Har noen optimaliseringer ekstra som jeg tipper hjelper godt på i nyere spill.

Var en tråd om det her inne.

+ du kan voltmodde kortet for å overklokke det litt ekstra (trenger ikke ha xt chipset for å gjøre det). Var en artikkel om det her inne med tilhørende tråd.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Du kan undersøke om det kan moddes til 9800xt.  Noen av de nyere 9800pro kortene har xt chipset.  Er visst ikke bare klokkefrekvensen som er forskjellig.  Har noen optimaliseringer ekstra som jeg tipper hjelper godt på i nyere spill.

Var en tråd om det her inne.

+ du kan voltmodde kortet for å overklokke det litt ekstra (trenger ikke ha xt chipset for å gjøre det).  Var en artikkel om det her inne med tilhørende tråd.

6907661[/snapback]

Ja, om det er en R360 kjerne kan du vel softmodde den til et XT kort, med R350 kan du ikke det. Jeg hadde et Rad 9800 med R350 kjerne..

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Du har gjort et bra kjøp, 250kroner er et kupp.

Jeg bruker selv dette kortet og synes det leverer som bare juling på BF 2 og WoW. Eneste er at du bør bytte vifte da de originale viftene som har fulgt med på de fleste av 9800pro er av det dårlige slaget.

Wollis.

Lenke til kommentar

skjønner ikke at alle klager på vifta heller jeg :S ikke noe feil med den kjører det klokka 400/355 (vet ikke rare klokken) på stock kjøler jeg å får ikek noen artifacts eller problemer med varme.

det er ett helt greit kjøp det, begynner å bli for dårlig til dagens spill, men kan nok kjøre spill på low ett par år fram i tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...