DrDoogie Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 02:21, skrev Caldazar:...Gjett om eg kjem til å verte sitert mykje og hakka ned på no! Kom igjen, om de greier å overtyde meg om at eg går for langt eller ikkje; de er meir enn velkomne til å prøve.Vegard Lefdal,IT-student, berre 19 år. *tar fram hakka* Det er mange ting man kan irritere seg over her i verden; og det er kjekt aa ha noen aa se ned paa. "Jeg er ihvertfall ikke SAA daarlig at jeg ikke kan skrive rett engang!" - tankegangen hvor slutningen blir "jeg er god". Anyway. Som en liten tilleggs-hakk kan jeg opplyse deg om at jeg irriterer meg mer over folk som ikke skriver norsk( *tenner flame-fakkelen, sikter, og kaster* ), enn jeg irriterer meg over folk som har en og annen skrivefeil. :smile: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Ka mener du ikke skriver norsk? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 07:43, skrev SnowDOG_:Ka mener du ikke skriver norsk? Hmm, mistenker han mener nynorsk ikke er norsk? Edit: kunne missforstås. [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-01 07:58 ] Lenke til kommentar
bentose Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Eller var det dansk? Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hele dette innlegget startet vel med utgangspunkt i posten fra jonathan_ccc. Reagerte selv på et grammatikalske, men klarte allikevel å få ut meningen av innlegget hans (tror jeg). Jeg hadde derimot veldig lyst til å kommentere hans overskrift: "Komplett data??? Di største snytra som finnes !!! ". Det er ganske tøft å gå ut med denne typen beskyldninger overfor et seriøst firma. Nå er ikke jonathan_ccc den eneste som benytter denne typen uttrykk på dette forumet. Det virker som om mange av de som skriver innlegg hverken har hørt om god folkeskikk eller injurielovgivning, og at en del av dere er bortskjemte mammadalter som blir sære, sure og vanskelige med en gang verden ikke går i den retning dere ønsker. En smule diplomati er godt å ta med seg når det er noe man ønsker å klage på. Det er et uttrykk som heter "Kople til hjernen før munnen åpnes" (eller for den saks skyld fingerne klaskes i tastaturet). Vi får håpe og tro at en del av "værstingene" når det gjelder saftige uttrykk får slipt av seg litt av de skarpe kantene før de møter det virkelige samfunnet. For ordens skyld 1: Arbeider ikke for Komplett, men er fornøyd kunde der, både på webshop og i butikken på Stovner (selv med 1 times ventetid). For ordens skyld 2: Skriver gjerne hverken med "h" og blandt med "d" uten at jeg av den grunn anser meg selv for å ha skrivevansker. At fingrene derimot arbeider fortere enn hodet skjer innimellom, så eventuelle skrivefeil kan forekomme. Mvh Terje Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Alle kan skrive feil, men når det faktisk blir så mange at flesteparten ikke forstår hva du mener, så blir det faktisk et problem. Men istedet for å flame personen, er det nesten bedre å ikke svare, slik at personen kanskje bruker litt mere tid på å skrive innlegg neste gang. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Enig. selv har jeg ikke skrive vansker men jeg har 2 feil som jeg alltid klarer å messe opp. skriver alltid nok med 2 k'er (nokk) og jeg skriver alltid OG når jeg skal skrive å. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg tenkte jeg ville bidra med et lite hjertesukk i forbindelse med denne språkdebatten. Når man har skrevet et innlegg her på forumet (og andre forum for den saks skyld), så burde det la seg gjøre å lese gjennom innlegget før dette postes. Dette gjelder både dyslektikere og ikke-dyslektikere. På denne måten kan en del slurvefeil fjernes, en del uklarheter rettes opp og best av alt; vi slipper lange diskusjoner om skrivefeil og dårlig språkbruk. At noen av oss sliter med å skrive burde ikke medføre kommentarer fra andre, men etter å ha lest en del innlegg på dette forumet virker det på meg som om store deler av språkfeilene skyldes slurv og ikke først og fremst dysleksi. God skriving! Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 01:28, skrev sofTest:For ikke å snakke om oppramsing av hardware i innlegg der dette er totalt urelevant. Alt dette er bad taste og bortkastet båndbredde. Tror ikke stavekontrollen i Word kan hjelpe de som er værst rammet. Stavekontrollen i Word kan forresten virke litt dyslektisk selv ofte. :wink: Skal prøve å huske på å slå av sig'n i de poster som ikke er hardware-relatert, hvis du mener det hjelper på båndbredden din....skjønner at du reagerer på store bilder, da et lite bilde fort tilsvarer 20000 tegn - så ikke klag på den lille teksten jeg har i sig'n. Det er også en uskreven regel at de med bilder tar dette kun med i det første innlegget i tråden... Det med Word var faktisk ironisk ment, håper du tok den :wink: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 08:46, skrev tema95:Hele dette innlegget startet vel med utgangspunkt i posten fra jonathan_ccc.Reagerte selv på et grammatikalske, men klarte allikevel å få ut meningen av innlegget hans (tror jeg).Jeg hadde derimot veldig lyst til å kommentere hans overskrift: "Komplett data??? Di største snytra som finnes !!! ".Det er ganske tøft å gå ut med denne typen beskyldninger overfor et seriøst firma. Nå er ikke jonathan_ccc den eneste som benytter denne typen uttrykk på dette forumet. Det virker som om mange av de som skriver innlegg hverken har hørt om god folkeskikk eller injurielovgivning, og at en del av dere er bortskjemte mammadalter som blir sære, sure og vanskelige med en gang verden ikke går i den retning dere ønsker. En smule diplomati er godt å ta med seg når det er noe man ønsker å klage på. Det er et uttrykk som heter "Kople til hjernen før munnen åpnes" (eller for den saks skyld fingerne klaskes i tastaturet).Vi får håpe og tro at en del av "værstingene" når det gjelder saftige uttrykk får slipt av seg litt av de skarpe kantene før de møter det virkelige samfunnet.For ordens skyld 1: Arbeider ikke for Komplett, men er fornøyd kunde der, både på webshop og i butikken på Stovner (selv med 1 times ventetid).For ordens skyld 2: Skriver gjerne hverken med "h" og blandt med "d" uten at jeg av den grunn anser meg selv for å ha skrivevansker. At fingrene derimot arbeider fortere enn hodet skjer innimellom, så eventuelle skrivefeil kan forekomme.MvhTerje Vel, slik jeg forstod Jonathan_ccc innlegg, var at han hadde prøvd å få dokumentert kravet Komplett rettet mot ham. Dette hadde blitt avvist av Komplett. Tror noen og enhver hadde blitt frustrert og sint på dette grunnlaget. I alle fall ikke mye seriøst av Komplett, og om de får noe pepper på grunn av dette så er det fortjent. Hvorvidt samtalen mellom Jonathan_ccc og Komplett ble hissig vet vi ikke, og blir bare spekulasjoner. Om samtalen mellom de skulle ha blitt hissig, så burde Komplett som den profesjonelle part taklet dette. Driver man næringsvirksomhet av den art Komplett gjør, så får man alle slags kunder. Ønsker man bare blide servile voksne kunder med karakteren S i norsk, så får man opplyse om dette på websiden. Ellers får de være så profesjonelle at de takler alle typer kunder. Jeg er ikke uenig i at man bør oppføre seg behersket og voksent, men av og til så slår noen firmaer seg skikkelig vrang i enkeltsaker. Hvis man ikke er særlig bevandret i jus, og vet hvor man kan henvende seg for hjelp så kan frustrasjonen slå seg ut i en utblåsning som i Jonathan_ccc saken. Jeg har selv hatt et par saker (ikke Komplett) der jeg nærmest har måttet trykke jussen ned i halsen på firmaet. Det som er utrolig at selv større selskaper ansetter folk som ikke kan elementær forbrukerjus til å behandle klagesaker. Ja, jeg blir også gretten når jeg blir dårlig behandlet. Føler meg ikke som noen mammadalt av den grunn. Komplett har selv vært i søkelyset i mediene for at de behandler de såkalte pakke-PC'ene som tilvirkningssalg etter den nye kjøpsloven. Noe forbrukermyndighetene finner tvilsomt, og som andre selskaper IKKE gjør. Jeg er ikke ute etter å tråkke på Komplett, men erfaring viser at alle selskaper med en del kunder får en og annen sak der kunderservicen svikter totalt. Om dette blir offentlig, så får det være en del av prisen med å drive næringsvirksomhet. Og et insitament til forbedring så det ikke gjentar seg. For ordens skyld, så forelo jeg for Jonathan_ccc at han skulle kontakte forbrukerrådet for hjelp. Noe forbrukerrådet har sagt ja til. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-10-31 23:54, skrev JarleW: Quote: Den 2002-10-31 23:32, skrev kilogram: Kan ikkje huska at eg har sett denne. Veit du kvar denne finnst? Kritisering av andre folks problem med å uttrykke seg, er noko som eg meiner bør slåast hardt ned på. Å kritisere folk for noko som kan vere dysleksi, bør medføre utestenging, uten at dette har skjedd til dags dato, såvidt eg kan huske. Ta kontakt via e-post om det er nokre spesielle tilfeller de vil at eg skal sjå over. Her : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=63382&forum=78 Mener også at det er endel unødvendig flaming her på forumet. Særlig av folk som har skrivefeil. Mange kan ikke noe for dette selv da det faktisk er noe som heter dysleksi. De selv ser ikke at dem skriver feil......, men det er veldig mange som har såkalte slurvefeil her også - Det er litt irriterende å lese et helt innlegg som ikke inneholder hverken komma, punktum eller Store bokstaver i navn og etter punktum. Sløvhet ? Det må gå ann å gi konstruktiv kritikk uten å flame personen, ihvertfall ikke før man vet hva grunnen til skrivefeilene er Dysleksi er ikke en spøk for dem det gjelder, men de har vel fått endel hjelpemidler etterhvert. - Hørte jeg noen si stavekontrollen i Word _________________ P4 [email protected] Asus P4B533-V 2x256MB TwinMos 266DDR 2100 :sad: Crucial 9700Pro Min Netopia Guide [Word] Webserveren er nede :sad: Snart tilbake ! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-31 23:58 ]</font> Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 10:03, skrev JarleW:Skal prøve å huske på å slå av sig'n i de poster som ikke er hardware-relatert, hvis du mener det hjelper på båndbredden din....skjønner at du reagerer på store bilder, da et lite bilde fort tilsvarer 20000 tegn - så ikke klag på den lille teksten jeg har i sig'n. Det er også en uskreven regel at de med bilder tar dette kun med i det første innlegget i tråden...Det med Word var faktisk ironisk ment, håper du tok den :wink: Innlegget var ikke rettet mot deg, med mindre du føler det passet selvfølgelig. :wink: Jeg er ikke så bekymret for MIN båndbredde, men hastigheten på forumet. Flaskehalsen ligger hos hardware.no, og alle disse ekstra bits og bytes hjelper ikke akkurat på situasjonen. Mange bekker små, vet du. For meg er det mer et visuelt irritasjonsmoment, nå som jeg har ADSL. Er ikke morsomt å lese et innlegg med en eller flere smilies etter hver linje pluss en 10 linjers sig med smilie etter hver av disse linjene også. Brukes smilies på denne måten, så mister de den funksjonen de egentlig er til for. Er det for ille, så regner jeg det for så useriøst at jeg hopper glatt over og går videre til neste. Ser heller ikke hva et f.eks. kattebilde har å gjøre selv på første innlegg i en tråd. Men hele poenget med det orignale innlegget, var at om vi alle skulle hakke på ting som vi ikke likte av innlegg og oppførsel på forumet så var det nok å ta tak i. Håper ikke det ble borte. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Nå ønsker jeg at vi hadde en : old : smilie her :smile: Vel...Som sagt så er det nokk mange av oss som slurver med rettskrivinga si, og jeg er en av dem. La heller være å si noe, det er det beste, pga man vet ikke hvilke problemer personen kan ha med rettskriving. Men at det er folk her som roper "Ulv, Ulv!" med en gang de ser noen feil det er helt klart. B|Real _________________ Little secrets tremors...turned to quake... the smallest oceans still get...big, big waves... [ endret av B|Real den 2002-11-04 13:36 ] Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det er menneskelig å feile. Men, med annet du har lese og skrive vansker så er et en fordel at du skriver riktig sånn at folk forstår deg, forstår problemet ditt og for så å kunne hjelpe deg med å løse problemet ditt. *Flame, flame* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå