Gå til innhold

Toshiba Lcd tv....er de bra?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg Lcd tv og har mulighet til å kjøpe Toshiba tv til en rimelig penge. Kan selv velge modell. Har lest litt på spesifikasjoner og ser forsåvidt ok ut bortsett fra at kontrast kun er oppgitt til 800:1. Hvor mye betydning har dette?

Er det noen som har erfaring med Toshiba sine Lcd tv'er og kan komme med et innspill på om jeg bør gå for de? Hvilket Toshiba modell er i såfall den beste på markedet i dag? Skal ha 42"

På forhånd takk.

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det slår meg at kontrastnivået er ALTFOR lavt..

sony's bravia ligger på 1300:1

Samsung sitt ligge rpå 3000:1

Philips ligger på 1200-3000-4000-4500:1 alt etter prisklassen du skal se i.

6903451[/snapback]

Stusser også på dette, spesielt siden Toshiba sine modeller ligger på 25.000+ i pris. Skulle tro at det var en bra tv når de kan legge seg i den prisklassen. Et argument er jo panelet har en oppløsning på 1020i, men hva hjelper det hvis det er dårlig kontrast.

Lenke til kommentar
hvis du har muligheten, så er jo det beste å sjekke selv.

Er du sikker på at det ikke er lysstyrken som har en verdi på 800? (noe som er ganske ganske høyt hvis det er tilfellet?)

6903536[/snapback]

Nei, det er nok kontrasten. Lysstyrke er oppgitt 550, noe som må betegnes som bra da de fleste nyere Lcd tv'er har en lysstyrke på 500.

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

.... og med fler punkter er det vel lettere å se kontraster i bildet, mao vil det ikke kreves like høy kontrast som med mindre oppløste paneler.. ?

Så jeg skal ikke si noe sikkert. men det kan ha noe med saken og gjøre. Uansett så tror jeg ikke det vil ta seg så altfor ille ut med 800:1. Får du TV'en billig så ville jeg nok prøvd meg på den.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...