flemmz Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg trenger litt hjelp til justering her, om jeg ringer ut så hører den andre personen meg hakkete. Når noen andre ringer inn hører jeg de hakkete. Hva kan jeg justere på for å få dette bra? Har iplink og linksys spa2100 adapter opp mot dlink dir-635. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Bare et lite spm. linja blir ikke brukt til noe annet imens? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Har du hatt vanlig fasttelefon før, og har en splitter (filter) før adsl-modemet? Det skal egentlig ikke ha noen innvirkning, men kan gi problemer. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Aktivere QoS på routeren din ? (hvis du ikke har ruter så bør du skaffe deg en som kan prioitere "trafikk" ) Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Nei, stoppet nedlastinger etc. Så det skulle vært god båndbredde. *svar på spm1* Har prøvd å sette opp QOS uten noe hell. Men til å fra på ip adressen satt eg bare den samme ip adressen som tilhører linksys adapteren. Kansje litt galt? Men så lenge det ikke er trafikk på linjen burde det ikke vært noe problem. Linksysen står tilkoblet switchen på dlinken. Forrsten så er det et thomsen modem fra Telenor lenger oppi systemet, og en splitter etter det. Endret 20. september 2006 av flemmz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Kan du skrive hvordan det er koblet? Hva slags modem eller routermodem har du og er 2100 mellom modem og trådløsrouteren? Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Modemet er standard speedtouch thomsen og er koblet på linjen før dir-635(dlink). spa 2100 står i dlinken. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Du må sjekke med iptelefonileverandør hvilke porter som skal åpnes. Vanligvis brukes port 5060 og evt 5004 til ip-telefoni. Er litt usikker på om speedtouchen er modem eller routermodem. Er det routermodem så må du åpne porter i den (eller bruke den i bridged) og deretter forwarde porter i d-link routeren. Oppskrift finner du på portforward.com Lenke til kommentar
melsom Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Du må sjekke med iptelefonileverandør hvilke porter som skal åpnes. Vanligvis brukes port 5060 og evt 5004 til ip-telefoni.Er litt usikker på om speedtouchen er modem eller routermodem. Er det routermodem så må du åpne porter i den (eller bruke den i bridged) og deretter forwarde porter i d-link routeren. Oppskrift finner du på portforward.com 6904258[/snapback] Man trenger ikke åpne noen porter da man fint kan bruke flere ip-tlf adaptere fra ip-link samtidig, bak nat. Lenke til kommentar
aod Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 For at QOS skal fungere skikkelig (vet ikke om dlink har qos) så kan du koble det slik: Thomson -> linksys -> dlink Siden linksys da er først tilkoblet så er det den som styrer trafikken. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg trenger litt hjelp til justering her, om jeg ringer ut så hører den andre personen meg hakkete. Når noen andre ringer inn hører jeg de hakkete. Hva kan jeg justere på for å få dette bra?Har iplink og linksys spa2100 adapter opp mot dlink dir-635. 6903387[/snapback] halla. har faktisk dette adapteret, og er veldig fornøyd. et lite problem jeg hadde i starten var nettopp det du skriver. personen som er på andre linja oppfatter stemmen min som svært forvrengt. det jeg gjorde for å fikse dette var å gå på webadmin, for å deretter gå på "admin login" advanced, "voice"-> sip når du er kommet hit. leter du frem feltet som heter dette, og endrer verdi til det jeg satte: RTP Packet Size:0.020 etter denne endringen forsvant problemet på to slike bokser Endret 12. oktober 2006 av thor918 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Hvilken oppkobling har du mot internett? Har du en forsinkelse mot nettet kan det være en årsak. Prøv å ping www.nix.no (start, kjør, cmd, ping www.nix.no) Edit: Så at dette var en "litt" gammel tråd.. Men håper du trenger litt hjelp fortsatt! Endret 12. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå