Daron Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 HAr nyligt tatt i bruk mitt nye Hovedkort, et KT4 Ultra fra MSI. Men jeg har store problemer med å kjøre spill på det.. Problemet kan best merkest når jeg kjører Everquest. Spillet glir fint en stund.. gjerne en time eller to, men så plutselig booter spillet meg til desktoppen. hvis jeg logger tilbake skjer det samme etter 5 til 10 minutter.. uansett hvor mye jeg restarter maskinen eller hvasomhelst.. det eneste som hjelper er å slå av og se på tv istedenfor.. Jeg lurer på om problemet kan komme av at selve hovedkortet går varmt.. På alle bilder av hovedkortet, både på esken, i manualen og på hjemmesiden til MSI, så er hovdekortet avbildet med en vivte over KT400 brikken.. mitt kort har ingen slik vifte.. eneste viften jeg har er på CPU og skjermkort..(begge skulle ha rikelig med kjøling..) Systemet mitt er: MSI KT4 Ultra hovedkort AMD XP2200 512 MB DDR 2700 minne Gainward GF4 4200ti Ultra/650XP 128MB DDR Soundblaster Live 1024 Windows 98 Har forsøkt forskjellige driver både nye og gamle, problemet er det samme... Lenke til kommentar
Doffen Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hmm jeg har kt4 ultra, ingen problemer i spill. Med vifte på Chipset. det er noen msi hk uten vifte som heter k4m og kt4v uten vifte på Chipset Lenke til kommentar
nikey Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 kan det var sound blaster kortet som gjør det? hva med å prøve å bruke det innebygde kortet en stund og se om problemet forsvinner! Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg har i hver fall en slik vifte på mitt KT4 Ultra BSR kort. Lurer på om det bare er jeg som har en vifte som bråker som et fly eller om også andre har det. Er det noe å gjøre med det. Kan man sette en vifteregulator før den for å få ned hastigheten uten at man risikerer at kortet går varmt? (Lite vits med stillegående strømforsyning og prosessorvifte når hovedkortet spiller første fiolin.) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du sier problemet oppstår etterhvert, en time eller to. Dette kan jo da tyde på mangel på kjøling - siden kortet blir bare varmere og varmere. Fulgte det ikke med et slags Software for en eller annen temp. føler som er montert på kortet? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Culpa, hva om du investerer i en Zalman chipsetkjøler? Er det noen av dere som har testet Bluetooth-funksjonen til MSI kortet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå