papabear Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Athlon 64 3700+San Diego (1gb L2 cache) vs Athlon 3800+ Venice. Socket 939 Har desverre et Asus hovedkort med Via nordside. Det betyr at jeg må holde meg til enkeltkjerneprosessorer. Maks støtte med ny bios er Athlon 4000+ San Diego. Nå har jeg sett at de to overnevnte CPUer er så å si like dyre (eller billige, alt etter som). Det jeg da lurer på er hvilken av de to som er den beste for meg. Det å ha f.eks. Norton gående med en scan uten å oppleve at andre progammer går i sirup er noe av det jeg ønsker meg. Hvilken av de to vil være det beste valget med det utgangspunktet. Er Athlon 4000+ San Diego et bedre kjøp enn de nevnte. Prisforskjellen er over 300 kroner. Alle innspill er velkomne Mvh Sturla Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei! Forskjellen i L2-cache har lite og si for ytelsen, med mindre du overklokker en del. Så til prisen er nok 3800+ et veldig godt kjøp. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Cachen har en del å si på ytelsen om du driver med store repeterende oppgaver. Samt tallrepresentasjon. (32bit vs. 64bit osv) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 litt off topic.... 1gb L2 cache den har jeg aldri hørt om før.... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 litt off topic....1gb L2 cache den har jeg aldri hørt om før.... 6931692[/snapback] he hehehehehe, så ikke den selv...... hadde vært ganske kult da :!: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Cachen har en del å si på ytelsen om du driver med store repeterende oppgaver. Samt tallrepresentasjon. (32bit vs. 64bit osv) 6919593[/snapback] Denne her er verdt å lese: Test: L2-størrelse på AMD = lite viktig (om du ikke har sett den) Ytelseforskjellen er liten. Om det er verdt det, er avhengig av prisen, men som oftest er det ikke verdt prisen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 litt off topic....1gb L2 cache den har jeg aldri hørt om før.... 6931692[/snapback] he hehehehehe, så ikke den selv...... hadde vært ganske kult da :!: 6934138[/snapback] hehe..... ja, hadde vært fett det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå