Sire Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nå gir jeg snart opp. SKal koble pc'n til flattv'n. Kjøpte først en dvi kabel på biltema. 18+5 han/han. Denne kabelen passet ikke på dvi uttaket på tv'n. Så kjøpte jeg en dvikabel på clas: 18+1 han/han. Denne kabelen gir ikke max oppløsning. Hvor mange dvikabeltyper finnes det egentlig Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 DVI fins det mange av..DVI-D,DVI-I,DVI-A er standard i Norge,i utlandet kan du komme borti andre typer også. Finn ut nøyaktig hvilken DVI du har på pc'en(mest sannsynlig DVI-D(D for digital) eller kombi 29-pin hvis du er heldig..da kan du bruke det meste der. hvilket skjermkort har du? Finn ut nøyaktig hvilken DVI du har på Tv'en,(mest sannaynlig DVI-I) Er det monitor inngang kanskje,mange tv-reklamer sier at det er dvi så er det monitor-inngang.(begge er digitalt signal) Hvis du har HDMI inngang på Tv'en anbefaler jeg deg å kjøpe en kabel med DVI-D(hvis det er det du har i PC'en) i ene enden og HDMI i andre enden,dette lar seg gjøre.Bare let i prisguiden på hardware.no Gjorde det selv og det fungerte meget bra,kjøpte den i sommer for kr 140 hos databutikken.com Her er den kabelen jeg kjøpte: 1 st HDMI-116 (HDMI ha - DVI-D Single Link ha, 7m) á 140.00, totalt 140.00 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 jeg bruker component/rgb naar jeg kobler maskinen paa fars 42" plasma, og bildet er klarere en den digitale sattelitten (scart) klarer fint 1080p (da klarer jeg ikke lese teksten skikkelig p.g.a. den blir saa liten ) da trenger du bare en 3xRCA ledning. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Har Geforce 6600gt. Vanlig dvi uttak bak. Kun en dvi inngang på tv. Videoseven 40" lcd. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 passet den 18+5 kabelen i Pc'en? det tror jeg er DVI-I og hvis det er denne tv'en: Videoseven LTV40DA https://prisguiden.no/product.php?productId=44762 Så har den D-sub 15+1. Da må du ha en adapter fra DVI-I(18+5) til D-sub(15+1) D-sub kalles og for: VGA/monitor inngang/PC-inngang. mange barn har like navn,fryktelig irriterende vet ikke ka en adapter koster men er sikkert ikke så dyrt på biltema ,clas eller prisguiden.no Men den Tv'en har HDMI inngang,så hvis det er den tv'en ville jeg anbefalt DVI-I til HDMI kabel det gir best resultat tror jeg.Bedre enn D-sub vertfall. Det er vertfall HD-signal da. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Her kan du se de ulike DVI kablene. Regner med at du skal ha en med de 4 polene rundt den lange pinnen, slik at tv'n kan ta imot analoge signaler. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 passet den 18+5 kabelen i Pc'en? det tror jeg er DVI-I og hvis det er denne tv'en: Videoseven LTV40DA https://prisguiden.no/product.php?productId=44762 Så har den D-sub 15+1. Da må du ha en adapter fra DVI-I(18+5) til D-sub(15+1) D-sub kalles og for: VGA/monitor inngang/PC-inngang. mange barn har like navn,fryktelig irriterende vet ikke ka en adapter koster men er sikkert ikke så dyrt på biltema ,clas eller prisguiden.no Men den Tv'en har HDMI inngang,så hvis det er den tv'en ville jeg anbefalt DVI-I til HDMI kabel det gir best resultat tror jeg.Bedre enn D-sub vertfall. Det er vertfall HD-signal da. 6904418[/snapback] Fikk dette svaret fra avforum: Dvi-d dual link, er kabelen du er ute etter. Den første kabelen du kjøpte er Dvi-i single link, den andre var Dvi-d single link. Så får vi håpe at alle gode ting er tre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå