Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilbakevendende, tilsynelatende tilfeldig blåskjer

Anbefalte innlegg

Har en P4 Shuttle med et nVidia GeForce Ti4800SE-skjermkort, 1GB Geil-RAM og en P4 3GHz prosessor.

Har hatt den i en to år eller så, og hele veien har den slitt med et meget irriterende problem. Under bruk, både normal og ved spilling fryser plutselig maskinen til og gir blåskjerm. Det skjer hyppigere ved spilling, men også ved vanlig surfing, for eksempel, går hele greia bananas, jeg får blåskjerm og maskinen rebooter.

Noen spill klarer seg bedre enn andre.

En av feilmeldingene som ofte kommer tilbake er driverfeil som tilsynelatende har med skjermkortet å gjøre. Men, jeg har prøvd med et annet skjermkort også, avinstallert alt av gamle drivere og kun installert de korrekte driverne.

Feilmeldinger som hinter til RAM-feil er også frekvente, men jeg har ikke fått testet med annen ram.

Ellers er det et par merkelige causes som dukker opp nederst på blåskjermsiden også. En som ofte kommer tilbake er "usbohci.sys"

Det er vel den infoen jeg kan bidra med...

En ting til er at når maskinen starter tar det vanvittig lang tid mellom windowslasteskjermen og påloggingsvinduet. Sikkert 1-2 min med blåsvart skjerm.

Til sist, når jeg booter maskinen og den søker etter disk på maskinen (helt i starten, "dosskjermen" eller hva man skal kalle det...der man har mulighet til å gå inn i bios/boote fra disk) finner den at jeg har en 80GB HD, dette stemmer, men ved siden av står det "Disk not found" som om den finner kapasiteten, men ikke noe info om disken.

Takk for eventuell hjelp,

Baron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...