Gå til innhold

Problemer med overføring fra VHS til PC

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og prøver å få til overføring fra VHS til PC, men sliter litt her. Det som er problemet er at jeg rett og slett ikke får opp noe bilde fra VHS spilleren.

Jeg har følgende utstyr:

- VHS-spiller

- Scart adapter (Plugget i VHS spilleren) => 09280012.jpg

- Analog til A/V(?) Er litt usikker på A/V om det er det det heter, men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet. Denne bruker jeg fra scart adapteret og til kameraet.

- DV til Firewire, fra kameraet til PC, har brukt denne når jeg har overført fra kamera til PC før.

Er det noen kabler som er feil? Er det noe som jeg har gjort feil? Bruker pinnacle til capturing, om det har noe å si.

Takker for alle svar

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at scartpluggen du bruker, og som du har avbildet er av typen signal-UT ? Det finnes plugger med bryter for Inn/Ut.

6903302[/snapback]

Jeg er som nevnt over veldig usikker på dette. Hvordan kan jeg finne ut dette. Mitt adapter har ikke noen bryter så jeg kan ikke velge om den skal gå inn eller ut. Hva er standar?

Lenke til kommentar

Hvis det ikke står noe på scart-adapteren vil jeg tippe at det er en INN-plugg. Biltema og mange andre sjapper selger adaptere med bryter for noen få kroner.

men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet.

Dette får meg til å bli enda sikrere på at det er en INN-plugg.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Hvis det ikke står noe på scart-adapteren vil jeg tippe at det er en INN-plugg. Biltema og mange andre sjapper selger adaptere med bryter for noen få kroner.

men jeg bruker iallefall den når jeg skal se videoklipp på TV fra kameraet.

Dette får meg til å bli enda sikrere på at det er en INN-plugg.

6904218[/snapback]

Ser det koster 29kr på biltema, får stikke til Hamar en dag og kjøpe ;)

BTW: Jeg brukte ikke scart adapteret når jeg så på film fra kameraet på TV-en. Da plugga jeg bare de analoge kablene inn i siden på TV-en? Så det er fortsatt usikker om det er et inn eller ut adapter ;) Det er ganske gammelt så jeg tror det kan være derfor også ;)

Lenke til kommentar

Ok, jeg har nå fatt i tak i et scart->analog adapter og nå får jeg opp bildet på kameraet. Jeg får det også opp på PC'en. Det som nå er problemet er at når jeg starter capturing så stopper alt opp og jeg får i bestefall bare et par sekunder spilt inn. Selve datamaskinen klikker ikke, men ingentning blir spilt inn. Jeg får heller ikke se filmen på verken kameraet eller i captureprogrammet når jeg capturer. Jeg kan se den når jeg trykker på stop capturing og før jeg gjør det.. Hva kan være feil?

EDIT: Tror jeg fant ut av det. Tok ut kasetten fra kameraet som var i og da fungerte det utmerket :D

Dukker sikkert opp fler problemer etter hvert, men det får jeg ta når det kommer :)

Christian

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...