marzhal Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har nett kjøpt meg det gledens kort Gainward Bliss 7800GS for AGP, og hadde håp om at det skulle bli like enkelt som før å installere skjermkort. Men akk, det var enklare sagt enn gjort. Maskinen booter opp til der kor eg kan velge operativsystem (XP eller VistaBeta). Om eg trykker på XP-partisjonen så blir skjermen svart og det skjer absolutt ingenting meir. Om eg velger Vista så starter den heilt fint, men saken er at Vista versjonen ikkje varer evig, så det hjelper lite når det er XP eg bruker... Så kva kan vere galt? Har alt som skal til for at det skulle kunne fungere... Hjelp? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Fjernet du drivere for det "forrige" gfx kortet i xp installasjonen da .. Boot XP med F8 og velg "safe mode vga" avinstaller gamle drivere og legg inn nye . Har du krafig nok PSU for 7800 kort ? Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Har fjernet forrige drivere, Sikkerhetsmodus funker ikkje, det blir berre svart skjerm. Og ja PSU er kraftig nok. Og som sagt så funker det jo i Vista... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 brukte du driver cleaner pro eller lignende program til aa avinstallere driverene? eller bare legg til/ Fjern programmer? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvis sikkerhets modus ikke funker er det sannsynligvis blitt noe galt med xp installasjonen . Prøv "safe mode vga" med det forrige skjermkortet for å sjekke . Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Brukte legg til/fjern programmer. Veit ikkje om safe mode funker/funker ikkje, i og med at skjermen blir svart og sier at det er ikkje noko signal når eg velger det. Kan gjøre eit forsøk på å formatere og sjå om det hjelper. Endret 20. september 2006 av marzhal Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) funker det paa den andre vga porten? :S du boer alltid bruke et program som drivercleaner pro aa fjerne alt spor etter tidl. drivere naar du skal oppgradere skjermkort Endret 20. september 2006 av Changis Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Skal gjøre eir forsøk før formatering. Og nei, det funka ikkje når eg brukte VGA-tilkoblinga heller. Uansett plugg på skjermkortet. Men om det er driverne, skulle eg ikkje i det minste fått sett XP-boot-logoen? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 kan vaere at vista forstyrrer, (mener jeg har hoert om diverse problemer hvis du installerer vista paa samme hdd som XP.. men er ikke sikker) Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Tok ein reinstall av windows, og no er problemet løst. Så det var sikkert ein feil i windows som f*kka det til. Takk for all tilbakemelding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå