Gå til innhold

Bruke PC mens jeg kopierer filer?


son

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva jeg kan bruke harddisken til mens jeg kopierer? Har nettopp kjøpt meg WD 500GB ekstern men hver gang jeg prøver og se en film som jeg har på PCn samtidig som jeg kopierer så får jeg error og må starte kopieringen på nytt. Er dette normalt? har det noe med filmen og si eller er det harddisken som er litt skada? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En harddisk er ikke litt skadet, den fungerer enten 100 % eller 0 %.

 

Det første som slår meg er at en ny ekstern harddisk er formatert i Fat 32, som ikke takler filer over 4 GiB - 1 byte. Dersom du kopierer DVD-imager, vil du få en feilmeding.

 

Tror ikke det har en sammenheng med at du kopierer og ser film samtidig, en harddisk skal takle såpass og USB er kjapt nok til å klare mer enn dette.

 

Utover det må du nok gi ut litt mer info for en skikkelig feilsøking.

 

Mvh, Ulkesh

Lenke til kommentar

Prøvde og se monty python igjen, da skjedde det samme. Tok screenshot. Ikke bare ødelegger det kopieringen men hele harddisken slutter og fungere når jeg ser film. Tar jeg ut og inn USB skjer det på bilde2. Jeg må dra ut og inn strømledningen til den eksterne for at det skal fungere igjen!

 

http://www.home.no/daudi/error.JPG

http://www.home.no/daudi/error2.JPG

 

Dette er vel ikke normalt? :o

Lenke til kommentar

a) Er USB utgangen v1.1?

b) Har den eksterne harddisken egen strømforsyning?

 

Selv har opplevd den feilmeldingen du snakker om når jeg har kopiert fra eller til ekstern harddisk uten strømforsyning. [edit: altså er det en 2.5 disk?] Løsningen er å ikke kopiere mer enn 2-3 GB om gangen. Er usb utgangen v1.1 kan det hende at det blir problemer pga den sene overføringen.

Endret av Wolfman83
Lenke til kommentar

Har prøvd og overføre filer til den gamle eksterne harddisken på 160GB og alt funker fint her, bruker samme ledninger som på den nye. Kan se på film mens jeg overfører også. Skal jeg satse på at min nye harddisk er ødelagt? Kunne det hjelpe og prøve og formatere den? :o

Lenke til kommentar
Har prøvd og overføre filer til den gamle eksterne harddisken på 160GB og alt funker fint her, bruker samme ledninger som på den nye. Kan se på film mens jeg overfører  også. Skal jeg satse på at min nye harddisk er ødelagt? Kunne det hjelpe og prøve og formatere den? :o

6903470[/snapback]

 

hum.. Hvor mye data klarer du å føre over før systemet henger seg? Prøvt å kopiere over 1 stor fil, feks et dvd-image for å se om det henger seg da?

 

Kan være greit å høre med komplett support for å høre hva de har å si?

Lenke til kommentar

hmm, jeg kan skyte inn mine erfaringer med eksterne harddisker.

 

har hatt en god del problemer, men fant ut at problemet var en dårlig usb ledning. jeg bestemte meg, motvillig, å invistere i en skikkelig kvalitetsledning, og etter det har jeg ikke opplevd noe feil. skrive forskinkelse var et typisk symptom. det er også viktig å kjøre full scandisk, ellers kan du risikere å miste enkelte filer.

 

etter det jeg har lest kan det hende at det er dårlig kontakt mellom den eksterne og pc'n, hvor det svakeste leddet er, er vanskelig å si, men muligens usb ledningen. (jeg skiftet altså ut usbledningen som fulgte med harddisken...)

 

jeg tror... at det skal gå an å skifte innstillinger slik at du kan plugge ut usb akkurat når det måtte passe deg, istedenfor å manuelt gjøre det fra oppgavelinjen for å gjøre det på en trygg måte. konsekvensen er tregere overføringshastighet, men du får ingen diskfeil, eller skriverforsinkelser fordi man har gjort det slik at du kan dra den ut midt i en kopiering. det kan være en bedre kortsiktig løsning. vet ikke hvor du skal gjøre dette men prøv å se omkring 'trygg fjerning av maskinvare'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...