Gå til innhold

svar til derre


Anbefalte innlegg

Kompiser de er ikkje første gangen eg bygger en Pc, Eg har dreve med de siden 1995 . Alså de er leve brøde mitt...

Skal ta de ponkt for ponkt.

1:Bestiler en vare i mai.

2: Får varen , den er defekt. (bruker por. utsyr til å koble (kobler med joring kabel for å ikkje gi den støt. ))Her snaker vi om hovedkorte.

3:sender varen tilbake. tar 3 uker for eg får kranglet til meg et nytt.

4: feil med rammen . 3 uker til før eg fikk en ny.

5:endlig fikk eg maskinen opp å gå

6: gått 3mnd så får eg Reining i kassen . 346kr for noe eg ikkje vet kva er.

7: Eg ringer til komplett, krangeler i ca. 1 1/2 time . og får til svar at di skal se på saken.

8: Får meil av en av økonomi folka og her sier han at Di gidder ikkje å bruke mer tid på dette ... at eg skal berre betale 346. så er saken ute av verden.Men når eg spør kva disse pengene dreiser seg om så gidder di ikkje å svare.

 

 

Kva er de Rigtige her. At eg får vite kvifor di krever 346.kr .Eller at eg berre skal betale di 346. kr for noe eg ikkje får vite kva de er. (eg har ikkje bestilt andre varer eller noe andre tjenester av di)

 

Eg synest eg har krav å vite kvifor di sender meg fakura på 346 og i tillegg så blir eg utesperret pga. eg sier ifra om at eg ikkje er intersert i å bet. for noe eg ikkje for vite kva de dreier seg om -.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selvfølgelig rett til å vite hva du er fakturert for. Hva er teksten på fakturaen?

 

I henhold til regnskapslovens §2-3 og regnskapforeskriftenes §5-1 om krav til salgsdokumenter skal en faktura inneholde både ytelsens art og mengde, og tidspunkt og sted for levering av ytelse.

 

Edit: Jonathan_ccc, jeg kom akkurat til å lese din andre tråd. Siden du har skriveproblemer, så ville det kanskje være lurt å prøve å få hjelp fra forbrukerrådet i ditt område. Ring dem og forklar problemet, så hjelper de deg nok.

 

Edit 2: Hvis de ikke kan dokumentere kravet sitt, så vil dette være i strid med markedsføringslovens §2a om å kreve betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale. En utestengelse uten grunn kan være i strid med markedsføringslovens §1 om handlinger som er urimelig i forhold til forbrukere og konkuranselovens §3-10 om nektelse av forretningsforbindelse.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-10-31 08:04 ]

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før og sier det igjen.

 

Komplett.no (og sikkert andre webshopper) tar betalt for å sjekke komponeneten dine hvis det viser seg at alt er i orden. Husker ikke akkurat hvor mye, men ca. 300 for et par komponenter høres ikke helt galt ut.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 12:27, skrev Cappo:

Jeg har sagt det før og sier det igjen.


Komplett.no (og sikkert andre webshopper) tar betalt for å sjekke komponeneten dine hvis det viser seg at alt er i orden. Husker ikke akkurat hvor mye, men ca. 300 for et par komponenter høres ikke helt galt ut.



 

Cappo, hvis du hadde tatt deg tid til å lese punkt 3 og 4 i innlegget hans, så ser du at begge komponentene ble byttet av Komplett. Når de sender tilbake en ny komponent istedet for den gamle, så ser jeg på det som en erkjennelse på at den gamle er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...