paalov Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Skal taue en stor bil på 1500 kg, går det fint med en en liten 1,6liter? Må jeg ha større bil? Endret 24. juni 2007 av paalov Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tut og kjør du... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvis du er i tvil om det er lov så kan du jo lese i vognkortet, der står det hvor mye du har lov til og dra. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hehe, min erfaring er at det går ikke å taue en nissan king cab 4x4TD opp bakkene til dombås og videre opp til dovre med en golfIII, 1,4 bensin. Den klarte det bare ikke Går tauing av bil under de samme reglene som trekking av tilhenger forresten? Lenke til kommentar
paalov Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 er ikke lovligheten jeg bekymrer meg så mye for, men om golfen på 1,6 klarer å taue 1500 kg uten å slite i stykker clutchen? Er snakk om litt bakker og slikt... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvis du kan holde farta i bakkene så vil jo ikke clutchsjen slites. Hvis det derimot blir mye stopping og/eller krypekjøring i bakker så kan det hende at det blir problemer. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvis du kan holde farta i bakkene så vil jo ikke clutchsjen slites. Hvis det derimot blir mye stopping og/eller krypekjøring i bakker så kan det hende at det blir problemer. 6904200[/snapback] Vet ikke helt jeg. Prøvde å taue bilen til far opp bakken der jeg bor med en 83 ascona 1.3 en gang. Buicken vi skulle taue ut fra gården (flatt) og opp bakken veier vel rundt 1600kg, asconaen hadde 2mnd gammel clutch og ufattelige 60hk og 94Nm. Alt gikk greit på flata ut fra gården,clutchen ble sluppet helt, men da vi kom opp i bakken klarte ikke clutchen å holde igjen lenger. Asconaen rygget og påkjenningene ble vel rett og slett for mye for clutchen. Lukta godt, og alt dette uten at clutchen ble brukt etter vi starta der det var flatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå