Gå til innhold

PC´en "henger seg".

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp investert i ny maskin(Athlon xp2200) og er plaget med at maskinen henger seg. Dette skjer i kravstore program, og spill som Unreal 2003. Det forunderlige er at den ikke henger seg hver gang, men svært uregelmessig. Jeg tror at temperaturen er problemet, men siden den kun er 60-65 grader (CPU) når maskinen henger seg så er jeg ikke sikker. Vurderer å kjøpe nytt kabinett (har et Case Midi ATX Tower),siden det jeg har ikke gir de store mulighetene for ekstra kjøling. Jeg har skiftet ut strømforsyningen til 340W, så tror ikke problemet ligger der.Så er blitt veldig usikker på om problemet ligger på software eller hardware fronten. Noen som kan hjelpe meg? Eller har tips på hva som kan være årsaken.

Min Maskin har følgende spesifikasjoner:

-Athlon XP 2200

-Via KT333 ATX hovedkort

-Microstar VGA-Card Geforce 4 TI4200 128MB AGP TV-Out DVI Retail

-IBM Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120 GXP

-Apacer Memory 512MB PC-266 DDR Original PC2100

-Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB

-Silver Grease kjølepasta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke ganske varmt dette altså.. Kanskje du mener det personlig, men det er langt fra en faresone. Skal varmen ha noe å si mht at pc skal låse seg må man opp i atskillig høyere tempratuerer en det. Jeg testa det med min Xp1900. Disabla vifta på kjøler og kjørte i gang en skikkelig stress-test. På 83 grader turte jeg ikke mer.

Men allikevel , se om du kan få lurt inn ei kabinettvifte en plass. Jo kaldere jo bedre.

Det første du gjør er å underklokke prosessoren et par hakk. Ikke mye, men 20-30 Mhz. Se om det hjelper.

Hjelper det ikke så prøv med en annen rambrikke du. Se om du kan få lånt ei av en kamerat eller noe. Samme gjelder skjermkort.

Bruker du DENNE søk funksjonen finner du mange som har samme problemene som du. Du finner også mange nyttige tips fra flinke folk her på forumet.

Edit: Jeg burde kanskje sagt at den varmetesten på min cpu ble gjort i DOS, med egen tempraturmåler. Jeg har ikke gjort dette i Windows ennå. Vet ikke om det er noen forskjell da men... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Sinic på 2002-10-31 01:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...