Ghost Of Death Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei, kjøpte for ett par dager siden ASUS WL-500g Premium (ruter), og D-Link AirPlus Extreme G 108 (trådløst nettverkskort). Jeg sliter fælt med rekkevidden, og bare på jævelskap målte jeg opp hvor langt det er i direktelinje mellom ruter og maskinen min. Det er 12 meter innendørs, 3 vegger (alle av tre), og fortsatt får jeg "veldig svakt" signal? Any ideas? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det høres ikke unormalt at du sliter med signalstyrke gjennom 3 vegger. Prøv å flytt router og antennen til trådløskortet om mulig. Pass også på at begge har samme polarisasjon på antennene. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Prøv også å bytte kanal. Kan være noe som "støyer" på den kanalen du bruker nå. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Skiftet fra kanal 1 til 7, forbedring iaffal Skal prøve noen andre kanaler og se hva den sier da Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Min erfaring er at det er som oftest kanal 6 som default, prøv å sette den på 11 eller noe annet _LANGT_ vekk fra de andre. Det kan også være mikrobølgeovner som lager litt støy. Prøv også å flytte litt på antennene, vinkle de mer mot ditt rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå