Casiraghi Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg sitter i en kjellerleilighet med 2 pc'er, mens routeren er oppe i hovedetasjen. Nå bruker jeg en nettverkskabel på 25 meter for å få tilgang på internett. Er ikke så intr i å måtte bruke enda en ledning på 25 meter for å få internett på den andre maskinen. Så hva gjør jeg? Er det noe jeg kan bruke for å koble sammen de 2 pc'ene slik at jeg slipper enda en lang ledning? På forhånd takk. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Antaglivis ikke svaret du er ute etter, men hva med trådløst nett ? Tror det skal gå ann å koble den pc'n sammen med den andre så slepper du å koble to stk leddninger opp til routeren Åssen du gjør det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du kan bare kjøpe deg en switch. Koble denne mellom de to maskinene du har og den 25m kabelen din så skulle bege maskinene være på nett. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det du trenger en en switch, da tar du 25 m kabel inn i switchen og 2 kabler ut av switchen , 1 til hver av pcene... Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Takk for raskt svar Men trådløst hadde sikkert vært det beste, men er dessverre uaktuelt. Da blir det switch-jakt på elkjøp/clas ohlson! Tusen hjertlig Endret 20. september 2006 av Casiraghi Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Netverkskort mot nettverkskort funker det også, men da må begge maskinene stå på, og det er mere klossete å sette opp. En switch koster jo ikke all verden heller, så anbefaler det mye mere! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Om man abre skal ha 2 pce i nettverk kan man bruke en krysset kabel, vet ikke hvordan det funker med internett inn da, iom at begge inngangene brukes av samme kabelen Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 norma_saw : det eneste du trenger i tillegg er et nettverkskort nr 2 i den ene maskinen, da fungerer ting helt greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå