Blablablabla Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Jeg er på utkikk etter nytt skjermkort med AGP, men på de fleste nye kort står det oppgitt AGPx8. Kan jeg bruke dette på en lavere AGP, eller er det annen kontakt på AGPx8? Endret 20. september 2006 av Blablablabla Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 alle AGP kontakter skal være like, meg bekjent Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Dette stemmer nok ikke helt, men du skal lete lenge på dynga for å finne hovedkort som ikke har universal agp-kontakt... EDIT: For eksempel, hvis ditt hovedkort har en 4x agp port, har du ingenting å frykte, bare å koble til agp8x. Dersom du har eldre kort med eldre specs enn 4x, ville jeg sjekket opp om kontakten passer, og det er lik voltstyrke osv. Jeg kunne forskjellen på de forskjellige spesifikasjonene før, men dette har jeg glemt Endret 20. september 2006 av jhsveli Lenke til kommentar
buljong Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 tror de fleste kort er kompatible nedover for å si det sånn.. et agp x8 kort kan kjøres på agp x4 og x2? Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ja, du kan bruke lavere agp. Bare ikke agp 1x fordi den kjørere med høyere volt. Du skal ha en veldig gammel pc får å ha AGP 1x på hovedkort (400mhz celleron aktig) så det blir ikke noe problem tror jeg Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Er jeg den eneste som har testet dette ut? Har prøvd å installere et nVidia GeForce 6800 kort i en noe eldre maskin jeg bygde i 2001. Hovedkortet er et Abit KG7 Raid og prosessoren er en AMD Athlon 1700. Fikk 7425 poeng i 3Dmark03. Samme skjermkortet er testet i en maskin med AMD Athlon 64 X2 4400+ prosessor. Resultatet i 3Dmark03 ble da 9400 poeng. Endret 3. oktober 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå