HeroNotodden Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Veit det er mange som slitter med litt valpefett på mage og slik, men dette er ikke grunnet til at jeg starter dette topicet. Grunnen min er det atte jeg synes selv at magen min er litt for stor vi ha den mindre... Som tiltak for dette har jeg begynt å spise mindre godteri og drikke mindre brus. I hovedsak slutte med en go del sukkerholdinge ting. Pluss at jeg trener magen hverdag... Har gjort dette i en uke nå men ser ingen fremgang. Tips til å få vekk magen? Ps er ikke tjukk rundt magen men vi ha den mindre slik at man ser magemusklene bedre. MVH HeroNotodden trener styrke og løper til 4 dager i uka... Endret 20. september 2006 av HeroNotodden Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Minsk fettprosenten: Energi inn - Energi ut = Vekttap/økning. Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Minsk fettprosenten: Energi inn - Energi ut = Vekttap/økning. 6901633[/snapback] trener mere? spiser sunnere? erre det du sier? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner 6902245[/snapback] Alså sulte ?? :S Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner 6902245[/snapback] Alså sulte ?? :S 6902405[/snapback] Du trenger ikke sulte bare pass på at du spiser litt under det du forbrenner. Så du må jogge mye Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner 6902245[/snapback] Alså sulte ?? :S 6902405[/snapback] Du trenger ikke sulte bare pass på at du spiser litt under det du forbrenner. Så du må jogge mye 6902727[/snapback] Jogge mye trener jo på treningsstudio 4 ganger i uka på ca 1 -1,5 t hvergang med treningsprogramet fra trim.no om nybegynnere kroppsbygging volum 1.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner 6902245[/snapback] Alså sulte ?? :S 6902405[/snapback] Du trenger ikke sulte bare pass på at du spiser litt under det du forbrenner. Så du må jogge mye 6902727[/snapback] Jogge mye trener jo på treningsstudio 4 ganger i uka på ca 1 -1,5 t hvergang med treningsprogramet fra trim.no om nybegynnere kroppsbygging volum 1.. 6903322[/snapback] Vel du forbrenner ikke så mye av å løfte vekter akurat Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Du må spise mindre enn du forbrenner 6902245[/snapback] Alså sulte ?? :S 6902405[/snapback] Du trenger ikke sulte bare pass på at du spiser litt under det du forbrenner. Så du må jogge mye 6902727[/snapback] Jogge mye trener jo på treningsstudio 4 ganger i uka på ca 1 -1,5 t hvergang med treningsprogramet fra trim.no om nybegynnere kroppsbygging volum 1.. 6903322[/snapback] Vel du forbrenner ikke så mye av å løfte vekter akurat 6903325[/snapback] hehe kan jo begynne å jogge til treningstudioet da... tar meg sikkert 30 min Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vel du forbrenner ikke så mye av å løfte vekter akurat 6903325[/snapback] Jo, det gjør du. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vel du forbrenner ikke så mye av å løfte vekter akurat 6903325[/snapback] Jo, det gjør du. 6904405[/snapback] Du forbrenner litt ja, men er vel ikke så mye? Vet ivertfal at man forbrenner mye mer av å jogge. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg tror kanskje et greit prinsipp er å f.eks. å trene slik at du holder pulsen høyest mulig iløpet av en hel time trening. eks. over 120 i 60 min. Dette gjerne hver eneste dag. Så bytter du i tillegg ut endel av karbohydratene du inntar med proteiner så slipper du å føle deg sulten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Du merker ikke forskjell på ei uke uansett. Trening tar tid. Og det går ikke an å punktslanke kroppen, altså bare fjerne fett i mageregionen og ikke resten. Hele kroppen må slankes på en gang. Riktig kosthold er viktig del av dette. Å ikke spise, er ikke riktig kosthold. Må spise riktig mat, det er poenget. De svære bodybuilder-karene på forsida av helsemagasiner er stort sett i 40-årene og har trent hele livet. Endret 20. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Som LarsP sier, forbrenner mye med styrketrening. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 På den annen side leste jeg nettopp om et eller annet middel det blei forsket på som spesifikt konsentrerte seg om magefett. Selvsagt kombinert med trening tror jeg. =) Kanskje det kommer om et år eller to Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Til trådstarter: Virker som du er på god vei. Hvor lenge har du trent slik du gjør? Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Til trådstarter: Virker som du er på god vei. Hvor lenge har du trent slik du gjør? 6906480[/snapback] Har trent i 2 uker nå men er på 2 uka i treningsprogrammet... Har tenkt å fortsett med programet 2-6 uker til få å se om jeg ser noen endringer evt om det funker og at jeg ikke blir dårlig/slapp/sjuk av det Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Forbrenner jo masse ved å trene styrke - Når man bruker de største muskelgruppene i kroppen, forbrenner man alltid mye. Vil man dog fokusere treningen på mageregionen bør man som sagt jogge mye og ta mye situps - for å fokusere på det stedet. Det er 9000 kalorier i 1kg fett. Si kroppen din trenger, og du gir den 3000 kalorier om dagen. Om du klarer endre kostholdet så det holder med 2500 kalorier, vil du gå med 500 kalorier pluss hver dag, noe som tilsvarer 3500 kalorier i uka. ca 0.39kg fett. Det er en langtekkelig prosess å bli kvitt fett på kroppen, og blir som LarsP sier i toppen her et ganske lett regnestykke. Det vil ikke si at du må sulte istedet. Om du trener 4 ganger i uka, kan du prøve legge om kostholdet ditt til å inngå fler proteiner og mindre karbohydrater. Skal du ned i fettprosent er det bedre å spise rent fett enn karbohydrater. Kutt ut brød, spis kylling, renskåret kjøtt, egg, broccoli, langkornet ris, tunfisk, sei, havregryn til frokost. Det er mange ting å gjøre for å få fortgang i det, men i bunn og grunn så vil det ta tid. Det at du ikke merker stor forskjell etter en uke, er kanskje pga du bare har mistet 0.1 kg fett eller liknende, noe som ikke vil synes. 70% skjer ved kosthold, 30% skjer ved trening 100% skjer ved innstilling. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Til trådstarter: Virker som du er på god vei. Hvor lenge har du trent slik du gjør? 6906480[/snapback] Har trent i 2 uker nå men er på 2 uka i treningsprogrammet... Har tenkt å fortsett med programet 2-6 uker til få å se om jeg ser noen endringer evt om det funker og at jeg ikke blir dårlig/slapp/sjuk av det 6908495[/snapback] Tror neppe du blir sjuk av det hvertfall, men det som kan skrante av og til er motivasjonen. Selv har jeg hatt gode resultater med minst 3 treninger per uke og et svært forbedret kosthold. Mindre sukker og fett er en bra start, men jeg vil anbefale å sette seg litt inn i ting og spise "riktig mat" i tillegg. Og å spise ofte, da minst 5 måltider daglig (uten å spise mer). Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Til trådstarter: Virker som du er på god vei. Hvor lenge har du trent slik du gjør? 6906480[/snapback] Har trent i 2 uker nå men er på 2 uka i treningsprogrammet... Har tenkt å fortsett med programet 2-6 uker til få å se om jeg ser noen endringer evt om det funker og at jeg ikke blir dårlig/slapp/sjuk av det 6908495[/snapback] Tror neppe du blir sjuk av det hvertfall, men det som kan skrante av og til er motivasjonen. Selv har jeg hatt gode resultater med minst 3 treninger per uke og et svært forbedret kosthold. Mindre sukker og fett er en bra start, men jeg vil anbefale å sette seg litt inn i ting og spise "riktig mat" i tillegg. Og å spise ofte, da minst 5 måltider daglig (uten å spise mer). 6908603[/snapback] forslag til riktig mat? spiser havre, bananer brødskiver (litt grove), nugati , pølser, fisk, kylling, hjemmelaga pi<zza, kjøttboller osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå