Gå til innhold

Spørsmål om Dell XPS 1710

Lynniz

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser på Dell xps og snakker da om den med 17" skjerm (1710). Jeg kan få den mye billigere siden fatters kjøper den gjenom jobben. Altså Små og store bedriftskunder som det står på Dell.no.

Det jeg syntes er så rart er at jeg ikke kan velge så mye alternativer når jeg skal konfiguere den. Som privatkunde kan man få en HD med 7200rpm. Det kan man ikke med den bedrifts greia.

Jeg kan då få xpsen med følgene specs:

CPU: Intel Core 2 duo prosessor T7200 2.0GHZ

Ram: 1gig

Harddisk: 120gig (5400rpm :(

Grafikkort: nVIDIa 7900GS

Til 12499,-

Er ikke dette en veldig gunstig pris?

Hvordan er denne i forhold til for eksempel: HP nv9074?

Takker for alle svar

Lynniz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var innom Dell og sjekket ut XPS 1210. De skal ha helt utrolig mye for å spec'e den opp! Å gå fra en Core 2 duo 2ghz til en 2.33 ghz kosta 5800! Netshop skal ha 3080 for den samme oppgraderinga på Zepto'ene sine. Mer ram kosta skjorta også. Ikke imponert..

Med andre ord, sjekk it Zepto 6615 og 2425 først. Mer for penga, men bare 15.4" skjerm.

Endret av carnival
Lenke til kommentar
Var innom Dell og sjekket ut XPS 1210. De skal ha helt utrolig mye for å spec'e den opp! Å gå fra en Core 2 duo 2ghz til en 2.33 ghz kosta 5800! Netshop skal ha 3080 for den samme oppgraderinga på Zepto'ene sine. Mer ram kosta skjorta også. Ikke imponert..

Med andre ord, sjekk it Zepto 6615 og 2425 først. Mer for penga, men bare 15.4" skjerm.

6903467[/snapback]

for det første hva svarer du på nå? Jeg er ute etter Dell xps 1710.

Lenke til kommentar

Det er en veldig gunstig pris ja, men er du sikker på at du får den for den prisen.

Da jeg kjøpte bærbar tenkte jeg på det samme, så jeg spurte far om det gikk ann å få den gjennom jobben på den måten. Da svarte han et eller annet at siden prisen var oppgitt eks. mva blablabla ville prisen til slutt falle på ca. det samme.

Må si at jeg ikke har peiling på hvordan det fungerer, kan noen forklare? :)

Uansett, om du kan få den for den prisen er det er veldig bra kjøp.

Endret av TrickyX
Lenke til kommentar

6903467[/snapback]

for det første hva svarer du på nå? Jeg er ute etter Dell xps 1710.

6904287[/snapback]

Ring til dell så ordner de hardisken. Og ja tror muligens du glemte momsen, siden bedrifter ikke skal betale sånt.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg ser på Dell xps og snakker da om den med 17" skjerm (1710). Jeg kan få den mye billigere siden fatters kjøper den gjenom jobben. Altså Små og store bedriftskunder som det står på Dell.no.

Det jeg syntes er så rart er at jeg ikke kan velge så mye alternativer når jeg skal konfiguere den. Som privatkunde kan man få en HD med 7200rpm. Det kan man ikke med den bedrifts greia.

Jeg kan då få xpsen med følgene specs:

CPU: Intel Core 2 duo prosessor T7200 2.0GHZ

Ram: 1gig

Harddisk: 120gig (5400rpm :(

Grafikkort: nVIDIa 7900GS

Til 12499,-

Er ikke dette en veldig gunstig pris?

Hvordan er denne i forhold til for eksempel: HP nv9074?

Takker for alle svar

Lynniz

6901537[/snapback]

Hei

Har gjort det samme for ett år siden (ikke samme maskin) og det funker som slik at firmaet må kjøpe maskinen for 12 499 + mva & frakt. Deretter kan firmaet trekke fra mva. Mao du ender opp å betale kun 12 499 - som er en veldi bra pris.

Hvis du vil endre på hardisken er det bare å ringe inn bestillingen å be om dette, å kanskje prute enda mer?

Ønsker du mere ram anbefales dette å kjøpes fra andre nettbutikker som f.eks Komplett eller lignende da ram prisen hos dell er sinnsyk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...