Gå til innhold

Hvem er (var) best: Shearer, eller Henry?


Are..........

Hvem er/var best?  

45 stemmer

  1. 1. Hvem er/var best?

    • Shearer
      13
    • Henry
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Newcastle-supporter er det vanskelig å være objektiv, og hjertet sier definitivt Shearer. Big Al er en stor legende.

 

Synes det er litt vanskelig å sammenligne disse to. Men det er ingen tvil om at begge er/var fantastiske fotballspillere, som har betydd enormt mye for klubben de spiller/har spilt for :)

Lenke til kommentar
Så en lignende topic på VG's forum og tenkte jeg skulle lage en her, så hvem er best? Tenker selvsagt i hverandres storhetstider, og ikke per dags dato ettersom Shearer har slutta.

 

Personlig synes jeg Shearer! Mener han hadde det aller meste en spiss trenger. Rett og slett en fantastisk fotballspiller!

6901482[/snapback]

 

Henry :dribble: men Shearer er jo og blir en legende innen engelsk/internasjonal fotball

Endret av Mavado
Lenke til kommentar
Henry uten tvil egentlig. Greit nok at han har en såkalt legendestatus i engelsk fotball, men han er ikke i nærheten av Henry. Henry scorer mer enn Shearer gjorde og dessuten har Henry vunnet betydelig flere titler en Shearer.

6903823[/snapback]

 

Scorer mer?Er ikke så altfor sikker på den!

 

Det med titler har med klubber å gjøre. Du kan ikke (i alle fall ikke i dette tilfelle) bruke det når du skal sammenligne enkeltspillere.

Lenke til kommentar
Henry uten tvil egentlig. Greit nok at han har en såkalt legendestatus i engelsk fotball, men han er ikke i nærheten av Henry. Henry scorer mer enn Shearer gjorde og dessuten har Henry vunnet betydelig flere titler en Shearer.

6903823[/snapback]

 

Scorer mer?Er ikke så altfor sikker på den!

 

Det med titler har med klubber å gjøre. Du kan ikke (i alle fall ikke i dette tilfelle) bruke det når du skal sammenligne enkeltspillere.

6903855[/snapback]

 

Wikipedia: Henry

Wikipedia: Shearer

 

Henry har ikke scoret flere så langt, men fortsetter slik han gjør nå er han ikke så langt unna. Ser man utifra statestikkene på Wikipedia står Henry med 238 mål totalt i karrieren, og Shearer med 283. (for klubblag)

 

Personlig mener jeg at titler kan taes med når man vurderer en spiller. Tror du Maradona ville blitt husket som så stor han var når hvis han aldri vant VM eller Zidane hvis han ikke hadde vunnet alt som kan vinnes? Hadde Shearer vunnet flere titler i sin karriere ville han nok hadde en større status også utenfor de anglofile kretser, men han har ikke det. Helthetlig sett er Henry en større spiller en Shearer var.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
jeg er Newcastle-supporter, så jeg sier såklart Shearer... også mangler Henry 95 mål før han tar igjen Shearer!

 

1 Alan Shearer 260

2 Andy Cole    185

3 Thierry Henry      165

4 Robbie Fowler      160

5 Les Ferdinand 149

6904638[/snapback]

 

Hvor mange år holdt Shearer på? og hvor mange år har Henry holdt på hittil og hvor mange år tror du han fortsetter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...