Gå til innhold

trenger hjelp til å trimme en 9,9 tohatsu 99mod.


baat94

Anbefalte innlegg

ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

6931192[/snapback]

 

Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. :)

7122302[/snapback]

Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en.

Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk

7178313[/snapback]

 

Vet du, det er noe av det dummeste jeg har hørt!

 

Man må da ha tilbake en ny pakning, ellers vil den trekke falsk luft, trykket blir borte, og motoren kommer så vidt til å gå og stor sjanse for lekasje..

 

Bare les hva jeg har skrevet over, så får du riktig forklaring. :)

7184821[/snapback]

 

 

heha.. klipp pakninga da vel.. :D uannsett jeg kjører uten pakning :w00t:

 

funker fett, ingen problemer. jeg anbefaler deg og skru av forgasseren ta ut pakningen, deretter skrur du forgasseren på igjen! motoren vil da yte et sted mellom 17-19hk tohatshu er nemlig kjent for sine, hestekrefter. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For å klare opp i litt. 9.8hk'ern er er samma motorn som 8hk'ern som csVirus sier.

Og 9.9hk,15hk og 18hk er også samma motor bare det at 18 hestern er borra opp og har større slagvolum enn 9.9'n og 15 hestern. Så du vil få 15 hester ut av motorn.

 

Merkelig hvor mange forsjellige måter folk mener det er å trimme en tohatsu 9.9, men men. Det Mortex2001 sier stemmer nok siden han har gjort det med samme type motor som du har ;)

 

Og selfølgelig må du ha pakning mellom forgasseren. Mener motorer i denna klassen har vakumforgassere og for å si det sånn det er en grunn til at de heter det. Uten pakningen kan kompresjonen (vakumet) bli lavere og du mister effekt istedenfor å øke.

Lenke til kommentar

Vel det er ikke noe påeng og diskutere dette mer egentlig. Trådstarter får bare skru av forgassern og se hvordan det ser ut mellom den og insuget. Da skal det nok bli klart hva han må gjøre, men som jeg sa tidligere er det nok som Mortex2001 sier siden han har gjort det før.

Endret av Engen_2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

No har jeg og morfar skrudd av forgasseren.. der var ingen pakning mellom forgasser og insug. kun ei som låg inni ein kanal eller ka jeg skal kalle det ?!.. når vi skrudde det sammen igjen tok vi på pakningslim, så den ikke skulle suge fask luft.

Det føles IKKJE som de er 15-18hk av den mottoren ! treig i reaksjon e den...

er det noko anna eg kan gjer ? stille tnninga ? men finst det nokkeå stille den etter ?

Lenke til kommentar
Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort ;)

8837630[/snapback]

Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da?

8844143[/snapback]

 

9,8 er ikke opptrimma 8.

Lenke til kommentar
Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort ;)

8837630[/snapback]

Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da?

8844143[/snapback]

 

9,8 er ikke opptrimma 8.

8948220[/snapback]

 

Så hvorfor er den eneste forsjellen man ser når men går in på tohatsu.com og ser på spesefikasjonene på 8hestern og 9.8hestern helt like bortsett fra Maks rpm og hestekrefter?

Lenke til kommentar
Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort ;)

8837630[/snapback]

Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da?

8844143[/snapback]

 

9,8 er ikke opptrimma 8.

8948220[/snapback]

 

Så hvorfor er den eneste forsjellen man ser når men går in på tohatsu.com og ser på spesefikasjonene på 8hestern og 9.8hestern helt like bortsett fra Maks rpm og hestekrefter?

8948714[/snapback]

 

Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk ;)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk ;)

 

Ja 8hkern er en plombert 9.8 hester. Eller 9.8 er trimma 8. Er jo samma ossen man ser på det. Er samma motorn med noe som plomber på den med minst effekt. Og 9.8 hestern har heller ingen likhet med 15 hestern, men det har 9.9'en.

Så syns det er litt rart at du og flere du kjenner har trimma 9.8 hestern til 15 :hmm:

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk ;)

 

Ja 8hkern er en plombert 9.8 hester. Eller 9.8 er trimma 8. Er jo samma ossen man ser på det. Er samma motorn med noe som plomber på den med minst effekt. Og 9.8 hestern har heller ingen likhet med 15 hestern, men det har 9.9'en.

Så syns det er litt rart at du og flere du kjenner har trimma 9.8 hestern til 15 :hmm:

8949248[/snapback]

 

Kanskje du syns det. Jeg vet ikke hva greia er. Jeg vet bare at andre har gjort det inkludert meg selv og min far. Tohatsu hadde jo for noen år tilbake kun 9,8hk og ikke 9,9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...