Gå til innhold

trenger hjelp til å trimme en 9,9 tohatsu 99mod.


baat94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da jeg var ung og lovende ;) hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk.

6930616[/snapback]

 

 

ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er bare å bytte pakning mellom forgasser og innsug.

6929045[/snapback]

 

 

for å få en 9.9 hk til å bli 15 hk må du ta ut plompa, som tidligere er sagt her. plompa sitter i forgasseren. Jeg tror det er en skrue som du må fjerne eller skru lenger inn, dette tipper variere jeg fra motor til motor!

7142343[/snapback]

 

Som du kanskje ser så har jeg svart på det tidligere. :p

 

Og nei, plomba sitter ikke I forgasseren, men mellom forgasseren og innsug. Du må ikke finne på å skru på tomgangsskruen eller blandinsskruen på motoren. Den blir bare fortere ødelagt på den måten og du får ikke noe særlig større effekt.

Lenke til kommentar
ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

6931192[/snapback]

 

Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. :)

7122302[/snapback]

Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en.

Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk

Lenke til kommentar
ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

6931192[/snapback]

 

Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. :)

7122302[/snapback]

Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en.

Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk

7178313[/snapback]

 

Vet du, det er noe av det dummeste jeg har hørt!

 

Man må da ha tilbake en ny pakning, ellers vil den trekke falsk luft, trykket blir borte, og motoren kommer så vidt til å gå og stor sjanse for lekasje..

 

Bare les hva jeg har skrevet over, så får du riktig forklaring. :)

Lenke til kommentar

Det ligger som oftest tre pakninger.... først en gummipakning så en innsnurpa metallplate(plomba) og så en gummipakning igjen så du fjerner metallplata og setter på igjen gummipakningene og du trenger ikke en pakning til der....... jeg jobber på et båtsenter og har gjort detta mange ganger og jeg vett va jeg snakker om......

Lenke til kommentar
Det ligger som oftest tre pakninger.... først en gummipakning så en innsnurpa metallplate(plomba) og så en gummipakning igjen så du fjerner metallplata og setter på igjen gummipakningene og du trenger ikke en pakning til der....... jeg jobber på et båtsenter og har gjort detta mange ganger og jeg vett va jeg snakker om......

7184919[/snapback]

 

Det kan godt hende det er slik på andre motorer (det har aldri jeg vært borti), men slik er det ikke på Tohatsu - ikke disse "nye" modellene! Det vet jeg så inderlig godt. Har en selv, og har skifta pakning!

 

Den pakninga som står på en 9,9, har en trekantforma åpning. Når du skal fjerne plomba på disse, så bytter du ut pakning med en som er helt rund, og er like stor om innsuget.

 

Grunnen til at den er trekanta er at den skal ta inn mindre bensin, og dermed yter den mindre.

Endret av Mortex2001
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da jeg var ung og lovende ;) hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk.

6930616[/snapback]

 

 

ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

6931192[/snapback]

 

så lenge det er en tohatsu er det 18 hk du kan trimme den til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da jeg var ung og lovende ;) hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk.

6930616[/snapback]

 

 

ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den?

6931192[/snapback]

 

så lenge det er en tohatsu er det 18 hk du kan trimme den til.

7396293[/snapback]

 

Det er jo ikke det han spør etter, les spørsmålet hans før du skriver noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...