baat94 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) kordan tar man ut blomben på en 9,9hk tohatsu? og kor stor blir motoren då? Har forstått at det er ei pakning som skal taast av.. men går det ann å sjå om den er der uten å skru på nokke ? Takk For Svar Endret 13. juni 2007 av baat94 Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det er bare å bytte pakning mellom forgasser og innsug. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Da jeg var ung og lovende hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk. Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Da jeg var ung og lovende hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk. 6930616[/snapback] ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis det er en eldre Tohatsu kan du få 18hk. Tror den nye har samme blokk som 15hk. Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis det er en eldre Tohatsu kan du få 18hk. Tror den nye har samme blokk som 15hk. 7126085[/snapback] Du får ikke så mye som 18hk... Ja, 9,9 og 15 er samme blokk. Så hvis du har 9,9 kan du øke den til 15hk. Mens f.eks 9,8 er det ikke muligheter for å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 for å få en 9.9 hk til å bli 15 hk må du ta ut plompa, som tidligere er sagt her. plompa sitter i forgasseren. Jeg tror det er en skrue som du må fjerne eller skru lenger inn, dette tipper variere jeg fra motor til motor! Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det er bare å bytte pakning mellom forgasser og innsug. 6929045[/snapback] for å få en 9.9 hk til å bli 15 hk må du ta ut plompa, som tidligere er sagt her. plompa sitter i forgasseren. Jeg tror det er en skrue som du må fjerne eller skru lenger inn, dette tipper variere jeg fra motor til motor! 7142343[/snapback] Som du kanskje ser så har jeg svart på det tidligere. Og nei, plomba sitter ikke I forgasseren, men mellom forgasseren og innsug. Du må ikke finne på å skru på tomgangsskruen eller blandinsskruen på motoren. Den blir bare fortere ødelagt på den måten og du får ikke noe særlig større effekt. Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) å ja. men 4 taktere er værre å trimme en 2 taktere, er det ikke så? Endret 24. oktober 2006 av Xlian Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. 7122302[/snapback] Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en. Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. 7122302[/snapback] Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en. Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk 7178313[/snapback] Vet du, det er noe av det dummeste jeg har hørt! Man må da ha tilbake en ny pakning, ellers vil den trekke falsk luft, trykket blir borte, og motoren kommer så vidt til å gå og stor sjanse for lekasje.. Bare les hva jeg har skrevet over, så får du riktig forklaring. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det ligger som oftest tre pakninger.... først en gummipakning så en innsnurpa metallplate(plomba) og så en gummipakning igjen så du fjerner metallplata og setter på igjen gummipakningene og du trenger ikke en pakning til der....... jeg jobber på et båtsenter og har gjort detta mange ganger og jeg vett va jeg snakker om...... Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Det ligger som oftest tre pakninger.... først en gummipakning så en innsnurpa metallplate(plomba) og så en gummipakning igjen så du fjerner metallplata og setter på igjen gummipakningene og du trenger ikke en pakning til der....... jeg jobber på et båtsenter og har gjort detta mange ganger og jeg vett va jeg snakker om...... 7184919[/snapback] Det kan godt hende det er slik på andre motorer (det har aldri jeg vært borti), men slik er det ikke på Tohatsu - ikke disse "nye" modellene! Det vet jeg så inderlig godt. Har en selv, og har skifta pakning! Den pakninga som står på en 9,9, har en trekantforma åpning. Når du skal fjerne plomba på disse, så bytter du ut pakning med en som er helt rund, og er like stor om innsuget. Grunnen til at den er trekanta er at den skal ta inn mindre bensin, og dermed yter den mindre. Endret 30. oktober 2006 av Mortex2001 Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kompresjon i motoren?- hmm.. skeptisk Lenke til kommentar
hans-j91 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 den letteste måten er å levere den inn å betale noen hundrelapper. Det er det jeg ville ha gjort. Lenke til kommentar
hans-j91 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Da jeg var ung og lovende hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk. 6930616[/snapback] ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] så lenge det er en tohatsu er det 18 hk du kan trimme den til. Lenke til kommentar
gangso Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 skru av plata som er på forgasseren på den gass vaieren inni motoren Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) skru av plata som er på forgasseren på den gass vaieren inni motoren 7403608[/snapback] HÆ? Seriøst, du trenger ikke PRØVE å forklare noe som allerede er forklart i begynnelsen av tråden. Ville anbefalt å lese hele tråden først Endret 26. desember 2006 av Mortex2001 Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da jeg var ung og lovende hadde jeg en 9,9 der plomba var fjernet (men det visste ikke pappa!). Vet ikke hvordan dette gjøres da det allerede var gjort når jeg fikk motoren, men ytelsen var på 15hk. Tror det er det vanlige at det er 15hk som er gjort om til 9,9 for å tilpasse seg norsk regelverk. 6930616[/snapback] ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] så lenge det er en tohatsu er det 18 hk du kan trimme den til. 7396293[/snapback] Det er jo ikke det han spør etter, les spørsmålet hans før du skriver noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå