Gå til innhold

Besvime etter eget ønske?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei

En kompis fortalte meg i dag at hvis du sitter på en stol og lener armene på lårene, med hodet nedsenket mellom armene igjen, og puster skikkelig tungt i f.eks 30 sekunder for så å presse masse blod til hodet at du da vil besvime i 2-3 sekunder for så å våke opp igjen.

Blei temmelig forundra når han fortalte meg det, og det hjalp heller ikke at han så viste meg hvordan man gjør dette.

Etter at han trykket blodet til hodet blei han liksom ganske slapp og himla med øynene.

Prøvde dette selv når jeg kom hjem, og opplevde at etter jeg presset alt blodet opp i hodet var jeg 100% sikker på at jeg drømte, samtidig som jeg hørte masse rare lyder, blandet med uklare bilder av ting jeg ikke visste hva var.

Har noen noensinne opplevd noe lignende, og er det farlig?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil også legge til at han kompisen som fortalte dette til meg, sa at han har gjort det utallige ganger, uten problemer.

6901883[/snapback]

strålende argument. dette er som å si at å kjøre bil uten sikkerhetsbelte er ufarlig..."siden han har gjort det utallige ganger, uten problemer"

tilbake til poenget; denne akten sulter hjernen for oksygen, noe som i seg selv ikke er noe lurt av åpenlyse årsaker. man kan få et anfall og dersom man er alene så er man ikke i stand til å hjelpe seg selv. videre så kan man falle og skade seg, evt. få et anfall som resulterer i det samme.

gulv er hardt...så ikke bli liggende bevistløs i en blodpøl er dagens moralpreken

Lenke til kommentar

Dette drev en del folk i klassen med i 10.klasse. På hverandre og på seg selv... Gjorde det aldri men tviler på det er ufarlig. Sykt ekkelt når noen plutselig faller om rett foran deg og smeller mot gulvet.

Faren til en jeg kjenner skal visst ha havnet i koma på grunn av dette da han var mindre.

Vil ikke anbefale det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
En annen måte å "besvime seg selv" på er å sluke 2-3 helium-ballonger. Dette gjorde en i klassen og han gikk i gulvet..

Back to topic:

Tviler på det er sunt å gjøre dette.

Som andre sier kan du sprenge blodkar, og det er ikke lurt.

6902118[/snapback]

Det med heliumballonger er ikke så farlig, jeg har faktisk snakket med en lege om akkuratt det. (Desseuten vil du svime av med mangel på luft, noe som du skrev om han

i klassen) Men tror ikke det er noe sunnhetsbombe akkuratt.

Lenke til kommentar

Jeg drev med såkalt "Hyperventilering" på ungdomskolen. Bare at vi gjorde det på følgende måte: En person satt seg ned på huk, mens han pekte hodet mot bakken samtidig som han tok raske dype åndedrag. Deretter hjalp medhjelperen med å reise vedkommende opp på beina i ei helvetes fart. Dette resulterte i 9 av 10 tilfeller bevisstløshet.

Vi drev med dette hver dag en stund, og etter en periode så skulle det veldig lite til for at jeg skulle besvime. Et eksempel var da jeg skulle reise meg etter en skoletime og strekke meg litt..... pang! Rett i bakken.!

Så nei, det er ikke helt heldig i lengda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg drev med såkalt "Hyperventilering" på ungdomskolen. Bare at vi gjorde det på følgende måte: En person satt seg ned på huk, mens han pekte hodet mot bakken samtidig som han tok raske dype åndedrag. Deretter hjalp medhjelperen med å reise vedkommende opp på beina i ei helvetes fart. Dette resulterte i 9 av 10 tilfeller bevisstløshet.

Vi drev med dette hver dag en stund, og etter en periode så skulle det veldig lite til for at jeg skulle besvime. Et eksempel var da jeg skulle reise meg etter en skoletime og strekke meg litt..... pang! Rett i bakken.!

6904244[/snapback]

Hvor lenge var man bevisstløs da?

Lenke til kommentar

Andre "farer" bortsett fra de åpenbare er at man risikere å smelle hodet i bordkanten/gulvet/annen-spiss-og-hard-gjenstand. :roll:

Enig i at helium ruler. Selve heliumen er ikke så farlig siden den er inert, men som nevnt fører den til oksygenmangel. Som å sniffe "lightergass", formfett og annet dritt. :no: Og det har folk omkommet av før.

Helium i små doser, med litt pusting mellom trekkene er vel oppskriften.

[edit] skrivefeil

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

6904244[/snapback]

Hvor lenge var man bevisstløs da?

6906438[/snapback]

Ikke no serlig lengre enn 30 sek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...