Lightning- Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har en hp pavilion ze2216ea bærbar pc.. Jeg lurte på om det går an og justere farten på viftene?? Jeg har prøvd med speed fan men det gikk ikke.... Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det?? Takker for svar Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 fikk du med noe programm for strømstyring? hvis du har det, sjekk om du finner noen mulighet til å justere viftehastigheten der(stille modus eller lignende). Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 nei jeg fikk ikke med noe sånt program.. Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) ikke mulighet for å justere ned prosessor hastigheten heller? eller mulighet for å sette den i forsjellige strømsparingsmoduser? Endret 20. september 2006 av biohazzard Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Nei ikke noe sånt noe heller desverre.... Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 mulig vifta justerer seg etter hvor varm maskina er(hvor hyppig bruken er), ellers så veit jeg ikke. dette er jo en billig(og gammel?) laptop så slike litt avanserte fungsjoner er kanskje ikke inkludert Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 + Støysvak ved bruk av internett, word og andre lite krevende programmer. Viften slår seg nemlig kun på ved behov, som ved applikasjoner som laster inn tunge grafiske elementer. Da hører man viften, men det blir aldri plagsomt. innlegg fra en fra en test her på HW Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har AMD.. Vil det si at jeg ikke kan bruke det?? Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har en hp pavilion ze2216ea bærbar pc.. Jeg lurte på om det går an og justere farten på viftene?? Jeg har prøvd med speed fan men det gikk ikke....Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det?? 6901234[/snapback] Nå er det ikke så vanlig å kunne regulere hastigheten på vifta selv. På noen maskiner kan du bruke ulike "strømprofiler" som påvirker viftehastigheten. Evt. kan du bruke tredjepartsprogramvare (som du har prøvd). En tredje mulighet er å bruke Notebook Hardware Control til å regulere voltstyrken på prosessoren (forutsatt at du har en Intel-cpu), som igjen medfører lavere varme og trolig mindre viftestøy. 6903381[/snapback] Notebook Hardware Control fungerer meget bra. Har undervoltet min bærbare og nå er det meget sjelden vifta går.....meget behagelig.... Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå