maskot Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Eg har tenk at no skal eg begynne å trene. Det eg er ute etter er større musklar som blir synlige på kor sterk eg er og ellers på kroppen. Eg er laaaangt fra feit så det er ikkje det som er problemet. Eg ete relativt lite mat til vanleg og. Eg lurer på kva slag mat og korleis burde eg trene? Er det nok med armhevingar og sit-ups i senga før eg legg meg? Må eg gjere det om morningen og? Kva mat bør eg ete? Må eg drikke egg som eg har høyrt og sett på TV at bodybuildera gjer? Bør eg kjøpe proteintilskudd og sånne ting( i så fall, kva sort merke kor får eg det) Er 15 år og er 1.67 m om det har noko å seie. Helde forstatt på å vekse merka eg. (Takk gud vil jo ikkje være så lav resten av livet..) Takk for alle svar om noko meir trengst av informasjon er det jo berre å spør EDIT: Har ingen form for vekter, kor kan eg få det billig og bra? Endret 20. september 2006 av maskot Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vis du vil få muskler må du nok kjøre vekter.. Enten begynn på et studio eller kjøp vekter selv.. Jeg har et sett manualer, og klarer det meste av øvelser med =) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Eg har tenk at no skal eg begynne å trene. Det eg er ute etter er større musklar som blir synlige på kor sterk eg er og ellers på kroppen. Eg er laaaangt fra feit så det er ikkje det som er problemet. Eg ete relativt lite mat til vanleg og. Eg lurer på kva slag mat og korleis burde eg trene? Er det nok med armhevingar og sit-ups i senga før eg legg meg? Må eg gjere det om morningen og? Kva mat bør eg ete? Må eg drikke egg som eg har høyrt og sett på TV at bodybuildera gjer? Bør eg kjøpe proteintilskudd og sånne ting( i så fall, kva sort merke kor får eg det) Er 15 år og er 1.67 m om det har noko å seie. Helde forstatt på å vekse merka eg. (Takk gud vil jo ikkje være så lav resten av livet..) Takk for alle svar om noko meir trengst av informasjon er det jo berre å spør EDIT: Har ingen form for vekter, kor kan eg få det billig og bra? 6901201[/snapback] Hvis du fortsatt vokser ville jeg ventet med vekter, 1.67 er sykt lavt og du vil vel ikke bli så lav resten av livet? Tren 3-4 ganger i uken, sett opp et treningsprog som er passende for deg ikke kopier andres. Anbefaler å spise mye: Havregryn, mat med mye proteiner. Spis 5 ganger om dagen. Du trenger mye mat for å vokse! Btw hvor mye veier du? Du burde ivertfal veie mer enn 50. Vent til du er 16 med å løfte vekter Endret 20. september 2006 av DNA=) Lenke til kommentar
maskot Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Er 50 kg akuratt Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vent til du er 16 med å løfte vekter 6901529[/snapback] Unnskyld meg, men hvorfor det? Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det lurer jeg og på. Ser ikke noe problem om han bruker "lette" vekter i såfall.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vent til du er 16 med å løfte vekter 6901529[/snapback] Unnskyld meg, men hvorfor det? 6901669[/snapback] Nå vokser han jo sikkert ganske mye i løpet av alderen av 15-16 hvis han spiser mye. Å løfte vekter kan stoppe deg fra å bli like høy som du skulle ha blitt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vent til du er 16 med å løfte vekter 6901529[/snapback] Unnskyld meg, men hvorfor det? 6901669[/snapback] Nå vokser han jo sikkert ganske mye i løpet av alderen av 15-16 hvis han spiser mye. Å løfte vekter kan stoppe deg fra å bli like høy som du skulle ha blitt. 6902252[/snapback] Er enig med deg der. Selv om det er påvist at man ikke skal ta skade av å begynne for tidlig, er det umulig å bevise at man ikke hadde blitt 2cm høyere om man hadde venta til man var 16år og ferdig utvokst før man begynte å løfte vekter. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nå vokser han jo sikkert ganske mye i løpet av alderen av 15-16 hvis han spiser mye.Å løfte vekter kan stoppe deg fra å bli like høy som du skulle ha blitt. 6902252[/snapback] Kilder, er du snill. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nå vokser han jo sikkert ganske mye i løpet av alderen av 15-16 hvis han spiser mye.Å løfte vekter kan stoppe deg fra å bli like høy som du skulle ha blitt. 6902252[/snapback] Kilder, er du snill. 6903512[/snapback] Er bare noe av alle jeg kjenner som trener styrke. Har ingen sikre kilder, men har hørt at mange har sagt det. Og mange på nettet har jeg sett sagt det samme. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nå vokser han jo sikkert ganske mye i løpet av alderen av 15-16 hvis han spiser mye.Å løfte vekter kan stoppe deg fra å bli like høy som du skulle ha blitt. 6902252[/snapback] Kilder, er du snill. 6903512[/snapback] Er umulig å bevise om en person hadde blitt 2cm høyere om han ikke trente. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er bare noe av alle jeg kjenner som trener styrke. Har ingen sikre kilder, men har hørt at mange har sagt det. Og mange på nettet har jeg sett sagt det samme. 6903554[/snapback] Ja, nettopp. Les i vei. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er bare noe av alle jeg kjenner som trener styrke. Har ingen sikre kilder, men har hørt at mange har sagt det. Og mange på nettet har jeg sett sagt det samme. 6903554[/snapback] Ja, nettopp. Les i vei. 6903889[/snapback] det står det der..andre steder kan det stå det motsatte... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) det står det der..andre steder kan det stå det motsatte... 6919199[/snapback] Herregud, kom med kilder i stedet for å forsvare at man ikke vokser hvis man driver med vekttrening før man blir 14, 16, 18 etc. Redigert: At det kan stå noe annet et annet sted, blir det da automatisk riktig? Endret 23. september 2006 av Redline Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) det står det der..andre steder kan det stå det motsatte... 6919199[/snapback] Herregud, kom med kilder i stedet for å forsvare at man ikke vokser hvis man driver med vekttrening før man blir 14, 16, 18 etc. Redigert: At det kan stå noe annet et annet sted, blir det da automatisk riktig? 6921329[/snapback] har deverre ikke noen kilder på internett men etter det jeg har hørt på trenings studioene så sier dem at man ikke burde begynne med vekt trening før man er rundt 16 år. det som kan skje er at man kan skade rygg, skuldre,nakke, ben og armer og hvis man driver av med ekstreme tunge vekter kan det gå utover Benvevet i kroppen. det har jeg hørt.noen jeg kjenner har faktisk opplevd det! og de på trenings studioene advarer folk mot og trene med vekter. man kan jo trene med manualer og sånt selfølgelig men det jeg mener er tunge vekter. Endret 23. september 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Å trene feil er skadelig uansett alder. Helsestudioene har satt en grense på 16 år fordi de ikke ønsker at "barn" skal trene der (både med tanke på uvettig bruk av vekter og med hensyn på de andre som trener der). Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=614037&hl= Lenke til kommentar
trytowin Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg anbefaler deg å sjekke denne siden: www.myorevolution.com Den drives av Børge Fagerli, en PT som har fått kjempesterke- og varme anbefalinger fra kjente amerikanske coacher. Forumet der er kjempesterkt (sjekk stickyen om Ladders under Treningsbolken). De få artiklene de publiserer virker å være bra, men de er kanskje litt for få. Ser f.eks at www.treningsforum.no bruker de artiklene forresten. Trytowin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå