Gå til innhold

Hvem er billigst på datatrafikk?


Anbefalte innlegg

Har også vært i kontakt med Netcom, og fikk bekreftet at maksprisen på 20 kroner gjelder ved "all" datatrafikk. Det underlige er at de fortsatt selger datamania :hmm:

7037900[/snapback]

det har de også sagt til meg og flere andre jeg kjenner, men en hos kundeservice sa det ikke gjalt. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal gjelde med mobilen som modem? Om en måned har 31 dager så vil det jo koste 620,- om du bruker nettet litt hver dag og da vil jo connect bli mer lønnsomt fordi det bare koster 499,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrevet dette i en anen tråd, men tenkte jeg skulle skrive det her også siden det er så relevant til tråden.

Har selv fått forskjellige svar angående hva makspris eller ikke, og fikk til slutt snakke med en som skulle sjekke det skikkelig ut. Vil tippe det svaret jeg har fått er riktig, data/fax-avdeling burde vite slikt.

 

Data/Fax <[email protected]> to me

More options Oct 5 (3 days ago)

 

NetCom holder på å innføre maks-dagspriser på datatrafikk. En for mobilt konsum og en for pc og internett konsum. Per i dag dekker kun maksprisen mobilt konsum, og for enkelte kunder vil det derfor fortsatt være lønnsomt å benytte seg av DATAmania.

 

Når maks-dagspris på pc/internett konsum er implementer i våre systemer, vil vi informere kundene om dette, samt legge ned tjenesten DATAmania.

 

Mvh

Data/fax

Endret av haj14
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg arbeider for en liten nyoppstartet bedrift. Vi skal selge GPS-teknologi som skal sende data via GPRS. Vi ønsker å holde kostnadene nede, men er avhengig av god dekning oppe på fjellet/i skisporet. Er det noen som kan fortelle meg hvilket abonnement jeg bør velge?

7136008[/snapback]

 

Hvor mye trafikk skal dere ha? Hvis det er snakk om lite (under 1-2 MB per døgn) vil det lønne seg å velge en operatør med lav MB-taksering. Hvis det er mer enn 1-2 MB per døgn vil det lønne seg å velge en av de store (TnM eller NC) som har maksimaltakst per døgn.

 

Hvis dere skal selge dette i stor skala kan det lønne seg å starte en egen operatør. Da kan du f.eks. ta kontakt med Mobilfabrikken.

 

Edit: Ser at Mobilfabrikken har endret profil. Tidligere hjalp de bedrifter med å starte som egen operatør. Send meg en PM for mer info om dette.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Ok. Hvis jeg surfer med Opera Mini er det datatrafikk?

 

Om man sjekker eposten sin via Java installerte epostprogrammer, går det på datatrafikk eller gprs?  :dribble:

 

En annen ting, noen som vet om pakkedata i Nokia 6233? Min bruker pakkedata, skal jeg slå av den eller spiller det ingen rolle?  :dribble:

6901789[/snapback]

 

Prisene er ut fra hvilken APN du bruker. WAP bruker wap som APN og opera mini, e-post og java programmer bruker internet som APN.

Lenke til kommentar
Har skrevet dette i en anen tråd, men tenkte jeg skulle skrive det her også siden det er så relevant til tråden.

Har selv fått forskjellige svar angående hva makspris eller ikke, og fikk til slutt snakke med en som skulle sjekke det skikkelig ut. Vil tippe det svaret jeg har fått er riktig, data/fax-avdeling burde vite slikt.

 

Data/Fax <[email protected]> to me

More options Oct 5 (3 days ago)

 

NetCom holder på å innføre maks-dagspriser på datatrafikk. En for mobilt konsum og en for pc og internett konsum. Per i dag dekker kun maksprisen mobilt konsum, og for enkelte kunder vil det derfor fortsatt være lønnsomt å benytte seg av DATAmania.

 

Når maks-dagspris på pc/internett konsum er implementer i våre systemer, vil vi informere kundene om dette, samt legge ned tjenesten DATAmania.

 

Mvh

Data/fax

7042072[/snapback]

 

 

Når jeg tok kontakt med Netcom fikk jeg beskjed om att dette allerede var implementert, og når jeg ser på hva jeg har faktisk betaler så ser det også slik ut. Her er ett utklipp fra en regning og her fremgår jo maksprisen på 20 kroner tydelig.

 

30.09.06 16:35:33 00:47:44 internet.netcom 5,858 20,00

30.09.06 18:10:55 00:15:23 internet.netcom 4,582 0,00

30.09.06 18:27:20 00:01:49 wap.netcom.no 0,001 0,00

Sum 20,00

Lenke til kommentar

Lykkeliten: Så bra! da er altså maxprisen 20,- uansett om du bruker pcen som modem eller bare til wap? Jeg får det for 15,6,- max om dagen, ikke verst pris det for mobilt modem ;)

 

Beachdumb:ja, både telenor og netcom har vært dårlige til å innformere om dette. Bruker du opera mini mye så blir følgelig maxprisen hos telenor 50,- i døgnet. Fikk en mail fra telenor som bekreftet dette.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Lykkeliten: Så bra! da er altså maxprisen 20,- uansett om du bruker pcen som modem eller bare til wap? Jeg får det for 15,6,- max om dagen, ikke verst pris det for mobilt modem ;)

 

Beachdumb:ja, både telenor og netcom har vært dårlige til å innformere om dette. Bruker du opera mini mye så blir følgelig maxprisen hos telenor 50,- i døgnet. Fikk en mail fra telenor som bekreftet dette.

7167328[/snapback]

Gjelder det også om man går inn på f.eks. wap.dagbladet.no med opera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...