Gå til innhold

Hvem er billigst på datatrafikk?


Anbefalte innlegg

Vel, når det koster 70 øre for å overføre 160 byte... :roll:

 

 

Connect20 virker for meg som et genialt abonnement for oss som ikke bruker altfor mye data (bruker ikke mobilen som modem, kun surfing på TyTN). Har allerede sendt en forespørsel til Telenor, men de er jo i kjent stil litt treige med å svare... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Hvis jeg surfer med Opera Mini er det datatrafikk?

 

Om man sjekker eposten sin via Java installerte epostprogrammer, går det på datatrafikk eller gprs?  :dribble:

 

En annen ting, noen som vet om pakkedata i Nokia 6233? Min bruker pakkedata, skal jeg slå av den eller spiller det ingen rolle?  :dribble:

6901789[/snapback]

 

Var i kontakt med en på teknisk hos telenor her om dagen. Wap trafikk er KUN om man ser på wap sider. Det vil si wap.online.no etc. ALL annen trafikk, det vil si om man ser vanlige nettsider i en browser som støtter dette på telefonen, elller opera som du nevnet, epost og lignende er IKKE wap og koster VELDIG fort de 50 kronene som er "taket" for dette.

 

Jeg trodde jeg hadde satt opp min Qtek til å bruke wap, men etter noen få timer var jeg blitt belasta med 50 kroner.

 

Så tilbudet om "gratis wap" første måneden er jo bare noe skikkelig bullshit. Når telefonene støtter helt vanlig HTML, hvem sitter da å ser på WAP-sider??

Lenke til kommentar
Byttet tilbake til Telenor fra Tele2 da Tele2 gav forferdelig ustabil datatrafikk. Men Telenors priser er jo horrible på datatrafikk!

 

Hvem er billigst pr. MB (når jeg ikke overskrider 50 eller 25 kr pr. dag)?

La oss for enkelthets skyld si at jeg laster ned 25 MB pr måned.

 

Telenor: 500 kr (20 kr pr MB)

NetCom: 500 kr (20 kr pr MB)

Tele2: 338.75 kr (13.55 kr pr MB)

OneCall: 262.50 kr (10.50 kr pr MB)

 

Noen billigere? :)

6901158[/snapback]

 

Talkmore har ikke fastpris men de har satt ned prisen til 7,5 kr per MB

Lenke til kommentar
Byttet tilbake til Telenor fra Tele2 da Tele2 gav forferdelig ustabil datatrafikk. Men Telenors priser er jo horrible på datatrafikk!

 

Hvem er billigst pr. MB (når jeg ikke overskrider 50 eller 25 kr pr. dag)?

La oss for enkelthets skyld si at jeg laster ned 25 MB pr måned.

 

Telenor: 500 kr (20 kr pr MB)

NetCom: 500 kr (20 kr pr MB)

Tele2: 338.75 kr (13.55 kr pr MB)

OneCall: 262.50 kr (10.50 kr pr MB)

 

Noen billigere? :)

6901158[/snapback]

 

Talkmore har ikke fastpris men de har satt ned prisen til 7,5 kr per MB

6946183[/snapback]

 

Ja jammen halverer de prisen paa datatrafikk. Ikke daarlig. Dette er en fin trend. :yes:

Lenke til kommentar

Ser ut som netcom er best på datatrafikk, ja:

 

Kraftig reduksjon på datapriser

Fra 1. mars blir det også en vesentlig reduksjon i NetComs standard datapriser. Det blir lik pris for alle NetComs kunder, uavhengig om de har abonnement eller kontantkort. Den nye prisen er kroner 20 per MB. Kundene vil dermed oppleve en prisreduksjon på opp til 80 prosent. Det betyr blant annet at det blir langt billigere å lese nyheter og sjekke værmeldingen på mobilen. For at det skal være enkelt for kundene er det samme pris for all datatrafikk; GPRS, EDGE og UMTS.

 

Montro om jeg ikke skal kjøpe et netcom kontantkort og ha i backup når man trenger å få overført mengder med data! :D

Lenke til kommentar
Ser ut som netcom er best på datatrafikk, ja:

 

Kraftig reduksjon på datapriser

Fra 1. mars blir det også en vesentlig reduksjon i NetComs standard datapriser. Det blir lik pris for alle NetComs kunder, uavhengig om de har abonnement eller kontantkort. Den nye prisen er kroner 20 per MB. Kundene vil dermed oppleve en prisreduksjon på opp til 80 prosent. Det betyr blant annet at det blir langt billigere å lese nyheter og sjekke værmeldingen på mobilen. For at det skal være enkelt for kundene er det samme pris for all datatrafikk; GPRS, EDGE og UMTS.

 

Montro om jeg ikke skal kjøpe et netcom kontantkort og ha i backup når man trenger å få overført mengder med data! :D

6972373[/snapback]

Det som er mest interessant med netcoms prismodell er at maxgrensen pr dag er 20,-, dvs du kan laste ned så mye du vil å allikevel bare bli belastet for 20,- :)

Lenke til kommentar
Ser ut som netcom er best på datatrafikk, ja:

 

Kraftig reduksjon på datapriser

Fra 1. mars blir det også en vesentlig reduksjon i NetComs standard datapriser. Det blir lik pris for alle NetComs kunder, uavhengig om de har abonnement eller kontantkort. Den nye prisen er kroner 20 per MB. Kundene vil dermed oppleve en prisreduksjon på opp til 80 prosent. Det betyr blant annet at det blir langt billigere å lese nyheter og sjekke værmeldingen på mobilen. For at det skal være enkelt for kundene er det samme pris for all datatrafikk; GPRS, EDGE og UMTS.

 

Montro om jeg ikke skal kjøpe et netcom kontantkort og ha i backup når man trenger å få overført mengder med data! :D

6972373[/snapback]

Det som er mest interessant med netcoms prismodell er at maxgrensen pr dag er 20,-, dvs du kan laste ned så mye du vil å allikevel bare bli belastet for 20,- :)

6982279[/snapback]

 

Som det står på netcom.no gjelder dette kun nedlasting via mobil. Egne priser gjelder for PC. Vil tro det er skille mellom internet og wap APN som utgjør forskjellen.

Lenke til kommentar

Som det står på netcom.no gjelder dette kun nedlasting via mobil. Egne priser gjelder for PC. Vil tro det er skille mellom internet og wap APN som utgjør forskjellen.

6983643[/snapback]

 

Hvis du ser på denne siden så står det:

 

Til mobilen

Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen.

 

GPRS / EDGE / 3G (UMTS)__________Kr/Mb__________Maks. pris per dag

 

NetCom abonnement_________________20,-_______________20,-

 

Alle priser kr inkl. mva. Gjelder bruk i Norge.

 

Hvis netcom mener at dette kun skal gjelde wap trafikk er det utrolig klønete å legge til og annen dataoverføring på mobilen. Så jeg velger foreløpig å tro at det er max. 20 kroner uansett hva slags data som overføres, og da også hvordan dataen overføres (bruke mobilen som modem etc).

 

Og er det ikke allerede en tidligere i tråden som har fått bekreftet dette?

Lenke til kommentar

Jeg har pratet med netcom kundeservice 2 ganger angående dette, første gangen sa de det bare gjalt WAP, andre gangen sa de det gjalt all datatrafikk, dvs som modem og. Det virker ikke helt som netcom greier å spesifisere\bli enige med seg selv. Det finnes 2 typer annen dataoverføring enn WAP og det er MMS (tviler sterkt på at det er den de mener på) og GPRS internett-oppsettet som du bruker ved f.eks opera mini, vyke, mobile weather osv og mobil som modem for pc. Tragisk at netcom ikke greier å skriv dette i klartekst.

Lenke til kommentar
Jeg har pratet med netcom kundeservice 2 ganger angående dette, første gangen sa de det bare gjalt WAP, andre gangen sa de det gjalt all datatrafikk, dvs som modem og. Det virker ikke helt som netcom greier å spesifisere\bli enige med seg selv. Det finnes 2 typer annen dataoverføring enn WAP og det er MMS (tviler sterkt på at det er den de mener på) og GPRS internett-oppsettet som du bruker ved f.eks opera mini, vyke, mobile weather osv og mobil som modem for pc. Tragisk at netcom ikke greier å skriv dette i klartekst.

7025135[/snapback]

Helt enig.... men har hvertfall fått til svar to ganger på forhandlerservice at det er kun wap og ikke annen datatrafikk.

 

Det burde komme bedre fram, helt klart.

Lenke til kommentar
Jeg har pratet med netcom kundeservice 2 ganger angående dette, første gangen sa de det bare gjalt WAP, andre gangen sa de det gjalt all datatrafikk, dvs som modem og. Det virker ikke helt som netcom greier å spesifisere\bli enige med seg selv. Det finnes 2 typer annen dataoverføring enn WAP og det er MMS (tviler sterkt på at det er den de mener på) og GPRS internett-oppsettet som du bruker ved f.eks opera mini, vyke, mobile weather osv og mobil som modem for pc. Tragisk at netcom ikke greier å skriv dette i klartekst.

7025135[/snapback]

Helt enig.... men har hvertfall fått til svar to ganger på forhandlerservice at det er kun wap og ikke annen datatrafikk.

 

Det burde komme bedre fram, helt klart.

7025235[/snapback]

 

Enten kan de si hva "annen datatrafikk" er, eller så kan de bare droppe det punktet fra prislista, idiotisk av netcom slik det står nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...