Gå til innhold

Rare streker og prikker på skjermen


Upsaker

Anbefalte innlegg

Hei,

vet ikke helt om dette er riktig kategori, men jeg satser på det.

 

Etter at jeg fikk mitt 7950GX2 kort har jeg fått prikker og streker på skjermen.

Strekene kan dere se i bildet som følger med og prikkene kommer når jeg ser på film på de samme punktene hver gang. De er hvite når det er noe helt svart og omvendt.

Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en ting må legges til, selve gx2 løsningen er et kjøleproblem i seg selv. skjønner nesten ikke at den innerste vifta funker engang..

6942719[/snapback]

derfor er det ikke uten grunn at gx2 gpu og minne er "underklokket"

 

jeg er desverre ikke kjent med dette problemet med dine skjermkort, men om det ikke forandrer seg med nye drivere, så tror jeg ikke det er stort annet en å returnere kortet og få et nytt ett, for slike artifacts skal ikke komme.

du kan jo også se temperaturene til skjermkortet i driverene (jeg mener nå det)

sånn sett så kan du også prøve med kabinettdøra åpen, og gjerne med en vifte som blåser på, sånn for å utelukke temperaturproblemet.

Lenke til kommentar

jeg mente ikke at du hadde overklokket det, men at nVidia måtte sette ned klokkefrekvensen på utstyret sitt fordi det ble for varmt.

 

en ting er jo at du vet ikke om det har vært overklokket, men hvis selger/du fortsatt har kvittering, så burde det ikke være noe problem nei.

du kan jo prøve å la skjermkortet få ekstra luft bare for å se om det blir noe forskjell.

 

forresten, har du prøvd andre drivere enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...