darkness| Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Anbefaler deg og la en lege ta en titt på halsen din. Du har nok fått halsbetennelse som du bør få noe penicillin for. Selv gitt jeg med halsbetennelse noen dager uten og oppsøke lege og klarte til slutt ikke og drikke eller spise noe. 6905442[/snapback] Ikke vits å gå til lege dersom man bare har vondt i halsen og ikke har feber. La det i det minste gå et par dager. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Anbefaler deg og la en lege ta en titt på halsen din. Du har nok fått halsbetennelse som du bør få noe penicillin for. Selv gitt jeg med halsbetennelse noen dager uten og oppsøke lege og klarte til slutt ikke og drikke eller spise noe. 6905442[/snapback] Ikke vits å gå til lege dersom man bare har vondt i halsen og ikke har feber. La det i det minste gå et par dager. 6959833[/snapback] Jo, forsåvidt greit det, men om du kan forebygge ein større sjukdomsperiode ved å ta knekken på det tidleg er det verd ein sjekk. Eg har hatt halsbetennelse to ganger i år, andre gangen kom eg meg til legen kjapt og fekk penicillin før betennelsen forværra seg, noko som ville resultert i feber, hovudverk og heile den leksa. Lenke til kommentar
rftw Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) ingefær-te! Det er hjelper stort. Er bare det at det smaker py.... Og man må lage den fra bunnen av Endret 28. september 2006 av rftw Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvis alle skulle gå til legen hver gang de hadde vondt i halsen, så hadde legekontorene vært enda fullere enn de er i dag. Dette er noe som går nå, jeg har også samme symptomene. Kollegaen min har det, svigerforeldrene mine har det, og svigerinnen min har det. Det er ikke bra å ta for mye pencilin eller antibiotika. La kroppen få ordne det selv, så kan du heller ta pencilin en gang du virkelig trenger det. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Er iallefall jævla dritt å få det no rett før julaften, jeg blir nok pent nødt til å ete kyllingsuppe eller pinnekjøttkraft ( ) 24.des Gått å gledet meg til pinnekjøttet i evigheter no, men ser ikke ut som det blir noe realitet i nærmeste framtid. Har gått på pencilin og siden Onsdag (full kur fra torsdagen) så lurer kanskje på om det ikke er halsbetennelse anyway :S Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Bruker og ta 1ss eplecidereddik og 1ss vann i et glass og gurgle dette og svelge det, funker bestandig, er kvitt den såre halsen dagen etter Men husk og skylle ned med litt vann 5 min. etter og spis litt mat hvis ikke blir det litt vel hardt for halsen og magen Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 har vondt i halsen nå, fikk for ca 4 timer siden. det er ca midt i halsen hva kan det være? og hvordan lindre? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har også vondt i halsen. Veldig vondt å svelge. Var nødt til å sove med en pose ved siden av senga i natt som jeg kunne spytte oppi. Men, må si det lindret litt å spise is. Vurderer å shotte litt vodka eller kjøpe meg whisky på polet. Noen erfaringer rundt det? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Heidi_* Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Godt råd mot vondt i halsen: tygg i deg rå løk eller hvitløk!! Løk virker både slimløsende, krampestillende, beroligende og har antibiotisk effekt. Også er det så sterkt at det samtidig åpner bihulene og tett nese om du skulle ha det i tillegg Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Litt drøyt å bumpe en tråd fra 2006? Uansett: Først, ikke følg dette rådet: Coca Cola har en lindrende effekt i halsen dog gjør deg ikke fortere frisk Brus er det siste du bør drikke når du har sår hals, det gjør det bare verre. Ellers kan du prøve drops med menthol, honning og/eller eukalyptus (doc eukalyptus har alle tre). Melkeprodukter og da spesielt rømme lindrer godt, men veldig midlertidig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Honning som mange sier funker. Ha den gjerne i litt te av kanel, ingefær, anis, kardemomme og oregano. Rå hvitløk er også fantastisk hvis du klarer det. Den er både antibakteriell og antiviral. Curamed råmelktabletter er også supert i alle fall hvis du tar det med en gang du merker kribling i halsen. Pleier å drikke mye appelsinjuice med en gang jeg merker kribling i halsen. På apoteket får du kjøpt Hydrogenperokid 3% som du bruker sammen med gurglevann. De har også Eukalypushonning mixur med bl.a litt etanol, kamfer og mentol. Ikke utsett halsen for lav temperatur og hold varmen. Lykke til. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Cognac, honning, varme drikker etc... Hugs å ha lav temperatur når du søv, då blir ikkje halsen tørr og då slepp du å ha det så vondt om morgonen. Endret 7. januar 2009 av Ballus Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jägermeister røsker ut det meste Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Med en gang du merker at det kribler eller at du har tørr hals (som ikke hjelper hvis du drikker vann) Burde du drikke te med kanel og honning, eller prøve noen andre tips Lenke til kommentar
Gjest Sjalulu... Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg tok nettopp en spise skje noughati når jeg hadde vondt i halsen, sier ikke at det ikke er bra for tennene, men det hjalp meg.. :-) Lenke til kommentar
Gjest Anders Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du kan lindre en sår hals, men den tar den tiden den tar. Sår hals er ofte første symptom på forkjølelse, og er aller oftest forårsaket av virus. Får du veldig vondt, feber og merkbare svelgvansker kan det være bakterier som ligger bak og da kan du trenge en antibiotiabehandling. Sår hals av virus varer som regel bare et par, tre, fire dager før den går over i andre forkjølelsesymptomer. Lenke til kommentar
Eoy Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Spis en boks med C vitamin piller. Du vil sitte på skåla hele dagen, men det er ekstremt effektivt mot forkjølelse/sår hals. Lenke til kommentar
Gjest tine Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har kyssesyken jeg så har utrolig vondt i halsen, det brenner å svir når jeg svelger men hjelper med is. har sikert spist 20 lollipop i dag:D men det hjelper bare mens jeg spiser det, har dere noe tips om hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar
FordTaunus Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 :thumbup:Test å drikk sitron, funka ikkje det so testa du med Tee Lenke til kommentar
Gjest Sofie Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 jeg sovna igår å kjente noe gribling oppe bakerst i halsen, å nå når jeg våknet har jeg så utrolig vont! jeg må manne meg opp for å klare å svelge. det gjør liksom vond der den tingeltingen henger bake i halsen og rundt det området. Ifjor hadde jeg det samme, og ble liggende hjemme i nesten 3 uker, og jeg vil absolutt ikke gjøre det igjen! Så er det noen som har noen tips de VET virker, slik at jeg kan bli frisk fortest mulig. vi skal på en klassetur på søndag, og jeg vil være frisk til da. så er det noen som har noen gode tips som virker raskt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå