Bone Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Heisann! Hjemme har jeg BlueCom, og da en @bluezone.no -konto.. Som da er min primære e-post.. Nå er jeg hjemme hos min mor, og når jeg skal sende post nå, så vil den ikke sende eposten min (når den blir sendt fra @bluezone.no); Min mor har Telenor/Online -forbindelse.. Jeg får melding ifra "Systemansvarlig", og en beskjed som sier at "554 <****@*****.no>: Relay access denied Jeg må altså når jeg er koblet opp mot en Telenor -forbindelse bruke en gammel @online.no -adresse jeg har (fra før).. Da går det.. Bruker Office 2003.. Hvorfor er det slik!? Blokkerer Telenor meg fra å sende eposter fra Bluezone? Takker! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du må endre SMTP-server/utgående server i mailklienten din. Når du bruker linje fra Telenor, så skal den være smtp.online.no Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 hmm.. åh... ..får jeg sendt Bluecom -poster med smtp.online.no !? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 ja *de berømte 14 tegn* Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Takker for all hjelp! Hadde jeg aldri i verden gjettet... litt derfor jeg måtte ha det inn med t-skje! Trodde virkelig den smtp -servern fortalte hvor posten skulle sendes / gå igjennom.. og siden jeg har bluezone.no, så måtte den gå igjennom bluecom sin.. Rart... Men, tusen takk igjen! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 ja *de berømte 14 tegn* 6901180[/snapback] Nei, smtp.online.no vil IKKE fungere når han kobler seg til bluecom linjen igjen. Går ut fra at det var det han mente. Du må bytte smtp server når du bytter linje. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 jupp.... er må sikkert bruke smtp.bluecom.no da Du kan sette opp de som to kontoer Da funker de fint begge kontoene har samme inn (til meg) den første mailen er satt opp slik pop3.gmail.com (tror jeg det var) smtp.ntebb.no Den andre bruker jeg samme brukernavn og pass og samme konto, men gjør om smtp til smtp.freewave.no Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (Har ikke prøvd det enda.. da jeg ikke har hatt behov for å sende mail enda.. ) Men, så jeg kan sette opp 2 kontoer; [email protected] pop3: pop.bluecom.no smtp: smtp.bluecom.no [email protected] pop3: pop.bluecom.no smtp: smtp.online.no .. og da finner'n ut selv hvilken linje jeg er på? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Nei, en av epostkontoene du har definert i Outlook blir satt som "standard", og denne velges når du skriver ny mail/svarer på mail. Vil du svare fra en konto med andre innstillinger, må du selv velge dette i fra-emnet på eposten, evt. bytte hvilken epostkonto som er standard når du er hjemme. Sånn fungerer i hvert fall de fleste epostklienter. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Okei .. ja.. sant.. Så uansett hvordan vi vender og vrir på dette, så må jeg "slite" litt for å sende e-post når jeg bytter linje ... "Slite" som i "gjøre bittelitt" / bytte smtp-server .. ? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) De fleste internetlevrandører tillater sikker tilkobling med autentisering til smtp-serveren sin, og den kan da benyttes når man ikke står på ISP-ens nett. F.eks. Telenor tillater ssl på pop.online.no på port 995, og smtp.online.no på port 465 Mulig bluecom har noe tilsvarende, men kjenner ikke til epost-tjenestem dems så godt. Du kan prøve med samme portenene, mener de skal være relativt standard, sett at bluecom støtter tjenesten. Endret 22. september 2006 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå