Gå til innhold

4 bilder av rosa blomst;)

Bjørnli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tok noen bilder av en blomst, er veldig ny i fotografering, så slakt i vei...

Som for mange andre blomsterbilder, _jeg_ foretrekker at hele "motivet" er med. I det første bildet dittt betyr det blomsten, i det tredje betyr det pollenbærerne. En blanding av bilde to og tre ville i mitt hode vært bedre enn begge de alternativene synes jeg, litt trangere utsnitt enn nr. to, men ikke fullt så trangt som nr. tre. Med mindre du har tatt bilde av en helt annen blomst, er det også ganske kraftig fargeforvrengning i nr. tre...

Nr. en er også litt vel midtstilt etter min smak, og "lider" av at du har snippet litt av blomsten oppe og nede. Det blir liksom verken fugl eller fisk, hvis du skjønner.

Men det er fine bilder, bare fortsett å ta bilder, til tross for min slakt :o)

Lenke til kommentar

takker for bra kritikk;) hele blomsten med stilk og alt du mente? blir veldig vanskelig ettersom denne blomsten er over 1.30 høy:P og merkelig plassert, men takker for tips iallefall ;)

grunnen til at den ble litt snippet var pga det blåste veldig og ikke lett å få til noe ordentlig no;(

Lenke til kommentar
takker for bra kritikk;) hele blomsten med stilk og alt du mente? blir veldig vanskelig ettersom denne blomsten er over 1.30 høy:P og merkelig plassert, men takker for tips iallefall ;)

grunnen til at den ble litt snippet var pga det blåste veldig og ikke lett å få til noe ordentlig no;(

Nei, bare hele blomsterknoppen med kronblader... Ellers mtp. vind/bevegelse er det vel ganske greit å gå litt lenger unna (eller zoome litt ut, hvis mulig), og croppe etterpå? Førstnevnte gir jo litt mer dybdeskarphet da, mens sistnevnte kan gi litt mindre...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...