Arcadeuz Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Hvilken av AMD X2 4200+ og Intel Core 2 Duo 6300 vil være det beste kjøpet når det kommer til ytelse i spill og multimedia bruk? Er på leting etter en prosessor som er fremtidsrettet i den forstand at den kan takle Windows Vista optimalt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Da velger du E6300 eller E6400 Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Da velger du E6300 eller E6400 6900709[/snapback] Takker for kjapt svar Er det stor ytelsesforskjell på 6300 og 6400? Er litt usikker på hvordan dobbelkjerne teknologien funker i praksis. Ser i spesifikasjonene at 6300 har oppgitt med 1.86 ghz. Er det slik at denne hastigheten dobles med 2 ettersom den har 2 kjerner? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 E6300 hadde jeg valgt, den kan uansett enket klokkes opp til E6400 nivå uten problemer. Hastigheten dobbles ikke, du har to kjerner på 1.86GHz ikke en på 3.72. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Nope du dobler ikke hastigheten det grann det eneste som skjer er at prosessoren (CPU) kan gjøre flere ting samtidig uten om at stresser den, eller du kan sette en kjerne til å gjøre en ting og den andre til å gjøre en annen ting Nå begunner stadig flere ting å benytte begge kjernene samtidig i samme aplikasjon så da kan det også være ganske kjekt .... Bare kjøp et passlig billig hovedkort et billig pc5300/5400 sett og så setter du opp CPU hastigheten litt utenom å klokke minne eller noe sånt så har du spart inn pengene på det ... Da allendale og conroe er ganske så klokking venlige så klarer du det så lenge du tør å gå inn i bios som ikke er det grann farlig Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 20. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Nope du dobler ikke hastigheten det grann det eneste som skjer er at prosessoren (CPU) kan gjøre flere ting samtidig uten om at stresser den, eller du kan sette en kjerne til å gjøre en ting og den andre til å gjøre en annen ting Nå begunner stadig flere ting å benytte begge kjernene samtidig i samme aplikasjon så da kan det også være ganske kjekt .... Bare kjøp et passlig billig hovedkort et billig pc5300/5400 sett og så setter du opp CPU hastigheten litt utenom å klokke minne eller noe sånt så har du spart inn pengene på det ... Da allendale og conroe er ganske så klokking venlige så klarer du det så lenge du tør å gå inn i bios som ikke er det grann farlig 6900857[/snapback] Ok, skjønner Men tror ikke klokking vil være aktuelt ettersom jeg skal kjøpe et ferdigoppsett slik at jeg får samlet garanti på pcen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2006 Rapporter Del Skrevet 20. september 2006 Ok, skjønner Men tror ikke klokking vil være aktuelt ettersom jeg skal kjøpe et ferdigoppsett slik at jeg får samlet garanti på pcen. 6900906[/snapback] Ok men om du kan konfigruere den så kjøp med 667Mhz (pc5300/5400) minne. Da er det iboks vettu ... De vet jo ikke om du har klokket eller ikke å en E6300 klokker lett til 2,33Ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå