ScratTBD Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei! Jeg skal ha meg ny pc, selvbygd. Jeg har satt sammen en komplett pc, ut fra ønsker og litt kunnskap. Men jeg lurer på om disse delene er kompatibel med hver andre? Her er PCn: Kabinett: Cooler Master Wave Master Strømforsyning: MIST 550W Hovedkort: Sapphire Pure Crossfire Adv.XP3200 AM2 socket Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2 socket Minne: Crosair Twin2X2048-5400C4 Skjermkort: Sapphire X1950XTX Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA CD/DVD brenner: NEC ND 3550 Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Vil dere anbefal å bytte noe av dette? PCn skal brukes til spilling... Mvh Battlefield 2 frelst Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Leste en plass at dobbelkjerne ikke var optimalisert for spilling. Sjekk ut det før du kjøper. Men spill i fremtiden kommer til å være optimalisert for dobbelkjerne. Delene er sikkert kompatible med hverandre vist du sjekker fks (komplett.no) om at du får brukt den ramen på det hovedkortet og den cpuen osv. Endret 20. september 2006 av kjartanj Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 De fleste spill bruker ikke mer enn en kjerne men det er uansett en fordel og ha dual-core, i tillegg til spillet er det alltid andre ting som kjører i bakgrunnen. Mist 550W?? Har du vurdet et Core 2 Duo oppsett, er det aktuelt? Core 2 Duo-serien har generelt bedre ytelse enn AMDs prosessorer (også i spill). Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Hadde jeg kjøpt meg PC i dag hadde jeg satsa på Intel Core 2. Ville også kjøpt ekstra CPU vifte. Ville ikke brukt den medfølgende boxed vifta. Endret 20. september 2006 av kjartanj Lenke til kommentar
ScratTBD Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Har lest litt... Jepp velger Intel core2 Duo E6600, men vet ikke helt hvordan skjerm kort jeg skal velge med det...noen tips? Burde jeg bytte fra Sapphire X1950XTX til Gainward 7950 GX2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå