2die4 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Jeg har et Asus K8N HK og skal klokke en Sempron 2800+. Jeg leser i HK manualen at for å få frem muligheten til å stille på CPU volt i bios så må Cool N Quiet være på. Men jeg har fjernet standardvifta så da har jeg ikke muligheten til å bruke Cool N Quiet ifølge manualen. Hva skal jeg gjøre? Endret 20. september 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Jeg leser om Cool N Quiet: The feature requires the AMD CPU heatsink and fan assembly with monitor chip. Hvis man har en annen kjøler og vifte kan man bruke Asus Q-Fan technology feature to automatically adjust the cpu fan speed according to your system loading. Jeg har funnet Q-Fan technology og valgt "enabled" men da får jeg mange valg som "Cpu fan full = 45" Cpu fan start = 35" osv. Kan fremdeles ikke sku på Cool N Quiet i menyen der man skal kunne slå det på. Hjelp! Endret 20. september 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Men så leser jeg jo at overklokking blir problematisk med Cool N Quiet. Skjønner ingenting nå jeg. Hvorfor kan jeg ikke bare få mulighet til å stille opp VCore uten å måtte ha på Cool N Quiet? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Har koblet til orginal vifta til prosessoren men får ikke muligheten til å skru på cool n quiet i bios slik det står i manualen. Jeg gir opp. Dere veit jo heller ikke. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Men alle som har Asus hovedkort har vel denne type bios? Åssen er det de klarer det da? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Men alle som har Asus hovedkort har vel denne type bios? Åssen er det de klarer det da? 6951239[/snapback] Prøv å disable cool´n quite.. hva skjer da?? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Prøv å disable cool´n quite.. hva skjer da?? 6956696[/snapback] Jeg har ikke mulighet til å velge enable eller disable. Inne i bios der man skal finne cool n quiet funksjonen står det ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå